A divat és a gasztronómia fúzióját mutatja be egy érzéki kisfilm

Szerző: | 2024.06.22 | Hírek

Az öltözködés és a konyhaművészet találkozik Molnár Gréta vizsgafilmjében, aki harmadik generációs vendéglátós családban felnőve már kisgyerekként arra inspirálódott, hogy felfedezze a divat és a konyhaművészet közötti szinergiát.

 

A színektől a mintákon át az anyagokig minden étel harmóniába kerül egy márkával, így jelenik meg a Louis Vuitton, a Valentino, a Versace és a Balenciaga házak stílusa az egyes ételkompozíciókban és a modellen egyszerre.

A ruhákkal és az ételekkel való kapcsolódási pont keresése már kicsi gyerekként elindult Molnár Gréta (22) életében, aki jelenleg a milánói Istituto Marangoni divat, styling és kreatív irányzat szakának végzős hallgatója. A záróvizsgája részeként született meg az a rövidfilm, melyben a divat és a gasztronómia fúzióját mutatja be.

Művészet a tányéron | Kép: Blaskó Adrienn

„Vendéglátós családban szerzett élményeim inspiráltak arra, hogy e két, látszólag szinte teljesen különálló terület között valamifajta kapcsolódást találjak. A kisfilmmel az volt a célom, hogy megmutassam, hogyan inspirálhatja a divat a gasztronómiai alkotásokat és fordítva – magyarázza vizsgafilmjének koncepcióját Molnár Gréta. – A vízióm életre keltésében együttműködtem az Arany Kaviár Étterem x Anima tesztkonyhájával, kihasználva nemzetközi szakértelmüket a gasztronómiai innováció terén.”

José Guerreróval, az Arany Kaviár kutató-fejlesztő séfjével együtt gondolkodva választották ki a legmegfelelőbb stílusjegyeket a divat és a konyhaművészet összehangolt és látványos bemutatására, valamint arra, hogyan tükröződjenek a divatmárkák legikonikusabb elemei az ételekben.

Két különböző művészeti ág találkozik a vizsgafilmben | Kép: Blaskó Adrienn

A film nézője egy vacsoraélmény részese lehet az Anima tesztkonyhájában, ahol minden fogás egy híres divatmárkát képvisel. Ahogy a főszereplő kiválasztja a menükártyát, José alkotni kezd és olyan fogásokat készít, amelyek tükrözik az adott márka ikonikus elemeit. A főszereplő modell minden tálaláskor az étel által inspirált öltözetet viseli, bemutatva ezzel a divat és a gasztronómia tökéletes összhangját.

Az Anima által elérhető legmodernebb gépek és technológiák felhasználásával minden fogás egyedi és innovatív módon készült, átlépve a gasztronómiai kreativitás határait. Az ASMR-hangok további érzéki vonzerőt adnak a nézőknek, elmerülve ebben a különleges kulináris utazásban.

„A film rendező-producer-stylistjaként együttműködtem több tehetséges, fiatal szakemberrel, hogy a lehető legjobban adhassuk át a nézőknek ezt a különleges élményt” – mondja az alkotó.

Koponyás Dániel filmes, fotós és vágói szakértelmével járult hozzá a végeredményhez, a főszereplő Zempléni Zsófia, a Sparkling Modelstől átható színészi képességeivel könnyedén testesítette meg a film lényegi mondanivalóját. Barsi Balázs fodrásznak köszönhető a frizura, Csalava Eszter világmárkákhoz alkotott sminkjei a főszereplő más és más arcát mutatják meg, míg Blaskó Adrienn, a projekt fotósa, érzéki képeket örökített meg a forgatáson.


„Ez a projekt mérföldkő mind szakmai, mind személyes fejlődésemben. Olyan kalandban volt részem általa, amely megváltoztatta a nézőpontomat a művészetről és az alkotásról. Elsőfilmesként számos kihívással kellett szembenéznem, de éppen ezek a nehézségek segítették produceri kiteljesedésemet. Minden egyes nap tanultam valami újat a filmkészítés világáról, és ez a projekt megerősítette bennem a hitet, hogy a kreativitásnak és a kitartásnak nincsenek határai. A legjobb eredményeket úgy érhetjük el, ha nyitottak vagyunk mások ötleteire és véleményére” – vallja Molnár Gréta.
_______________________________________
Forrás: Turizmus.com