A GasztVitál Társulás idén ősszel nemcsak új névvel, hanem új stratégiával lép a közétkeztetési piacra. A GasztVitál cégcsoport első, alapító tagja, a Kórház és Menzaétkeztetés Kft. 2011 óta működik, a többi cég azóta fokozatosan csatlakozott a csoporthoz, abban az ütemben, ahogy megteremtették a minőségi szolgáltatás feltételeit.

A névváltozás országos bejelentését egy jeles alkalomhoz kötötték: augusztus 29-én, Miskolcon avatták fel az ország legnagyobb és egyik legmodernebb konyháját, amely akár naponta 10 ezer főt is képes ellátni ebéddel és a kisétkezésekkel.

Érdeklődésünkre Tóthy Judit marketingigazgató elmondta, hogy jelenleg 9 cég alkotja a csoportot, amelyek különböző földrajzi területeken aktívak, és mind területileg, mind pedig üzletágak tekintetében komoly növekedés várható. Törekvésük, hogy a magyar közétkeztetési piac egyik legelismertebb, meghatározó szereplője legyenek, ezen túl pedig az egyéb ételkiszállítási piacon is ismert, elismert szolgáltatóként tovább növeljék a cégcsoport hírnevét. Ha ehhez újabb cégek részvételére is szükség van, akkor tovább fognak bővülni, de csak úgy, hogy semmilyen formában ne csorbuljon az etikus, megkérdőjelezhetetlen minőséget nyújtó üzletmenet, és tartani tudják a legmagasabb szolgáltatás-szintet.

Jelenleg naponta több mint 40 ezer főt lát el a GasztVitál, de ez a szám folyamatosan nő, mert aktívan pályáznak újabb területeken. Ez nem kis felelősség, különösen azért, mert fogyasztóik korösszetétele nagyon vegyes. A 8 hónapos kisgyermektől a 102 éves ellátottig teljes a skála, de náluk minden korosztály megtalálhatja a neki legmegfelelőbb, testreszabott tápanyagtartalmú ételeket. Ezek hozzávalói nyomon követhetőek, hiteles minőségbiztosítással rendelkező beszállítóktól érkeznek. Szigorú önellenőrzési rendszerük biztosítja az állandóan magas színvonalat.

Tóthy Judit a cégcsoport megalapítását, a korábban különálló, kisebb cégek egy „ernyő” alatti egyesítését azzal indokolta, hogy a közétkeztetési piacon a döntéshozók és az ellátottak számára is fontos, hogy kivel szerződnek, és hogy a kiválasztott szolgáltató cégek leinformálhatóak és megbízhatóak legyenek. Mivel a költségeket kontroll alatt tartják, ezért egy ilyen társulás elősegíti a professzionális fellépést, ugyanakkor költséghatékony megoldást nyújt a csoport tagjainak. Piaci előnyt jelent az egységes arculat, az azonos értékek, a közös marketing fellépés is.

A cégcsoport legjellemzőbb sajátosságának a marketingigazgató a kompromisszumok nélküli minőséget tartja. A menza kifejezésnek a mai napig van némi negatív felhangja, és kevesen kapcsolják ezt a minőséghez. A GasztVitál az üres tányérokban hisz. A legfontosabbnak azt tartják, hogy olyan egészséges, minőségi ételeket tegyenek fogyasztóik elé, amelyek minden szempontból (íz, minőség, mennyiség, változatosság, higiénia) megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak és az érvényes rendeleteknek is. Ennek érdekében kidolgozták és folyamatosan finomítják a hosszútávú fogyasztói elégedettség mérésének rendszerét, mert minőségi törekvéseiknek ez a legjobb fokmérője és visszaigazolója.

Elégedettségi felmérésük válaszadói az intézményvezetők, akiktől havi szinten gyűjtik és értékelik szolgáltatásuk és termékeik megítélését. Minden hitelesített értékelésben 5 szempont alapján pontozzák a szolgáltatást (mennyiség, minőség, szállítás pontossága, étlap változatossága és higiénia). A maximális elérhető pontszám 5, az elmúlt nagyjából 1 évben az eredményük 4,7-4,8 pontos átlag körül mozgott.

A további piacbővülés stratégiájáról Tóthy Judit elmondta, hogy folyamatos a földrajzi terjeszkedésük. Az önkormányzatok ennek a piacnak egy részét még nem szervezték ki üzleti alapon dolgozó professzionális cégekhez, illetve, ahol ez már megtörtént, ott a versenyszféra szereplői között egészséges verseny alakult ki. Mindenképpen a fogyasztók előnyére válik, ha a verseny élénkül, és professzionális látásmóddal és folyamatokkal rendelkező cégek veszik át a szolgáltatást. Ugyanakkor a közétkeztetési piacon túlmutató terveik is vannak. Mivel a legkorszerűbb konyhai technológiával és professzionális csapattal rendelkeznek, ezért ezeket az értékeket újabb területeken is szeretnék kamatoztatni.