Bemutatkozott a Supp.li

Szerző: | 2019.05.07 | Hírek

Termelői online áruház nyílt éttermeknek.

Valódi kapirgálós csirke, szabadtartású mangalica, galambhús, vízibivaly szalámi, lila batáta-pástétom, friss roppanós spárga, csipkebogyó magolaj – és még több száz termék szerepel abban az online katalógusban, amelyet egy sikeres magyar startup frissít nap, mint nap, a velük kapcsolatban álló szállodák és éttermek számára.

A vállalkozás – amelynek nemzetközi kapcsolatai fokozatosan erősödnek- már két éve beindult. Ahogy Balog Zsolt ügyvezető fogalmaz, abban hisznek, hogy a finom ételek elkészítésének elengedhetetlen feltétele a minőségi alapanyagok felhasználása.

Ahhoz, hogy ezt a gyakorlatban is garantálni tudják, személyesen és rendszeresen ellátogatnak a jelenleg közel 60 termelőhöz, akikkel kapcsolatban állnak. Csak így tudják ellenőrizni, hogy megbízható forrásból származnak-e a fenntartható módon előállított kistermelői élelmiszerek. Igyekeznek olyan termékeket elérhetővé tenni, amelyek beszerzése korábban problémás és időigényes volt. Elsősorban kézműves, organikus és mentes alapanyagok, valamint szabadtartásból származó húsok szerezhetők be webáruházukban. Maguk gondoskodnak a kiszállításról, a számlázásról, a séfekkel pedig személyes kapcsolatot ápolnak. Hazai partnereik között szerepel többek között a Hotel InterContinental és az Onyx étterem is.

A bemutatkozás során tett vidéki körúton megismertették az újságírókat a legnagyobb hazai batáta-palánta termelővel, Márkus Dáviddal és Tukacs Zsuzsával. A Lajosmizse környéki Közös tanyán dolgozó fiatal pár is igazi startup: családi vállalkozásban állítják elő a különféle fajtájú batátákból a kész pástétomokat, amelyek mindenféle tartósítószer nélkül is elállnak egy évig. De árusítanak palántát és sokféle, lila, rózsaszín és sárga színben pompázó batátát is. Termékeik iránt elsősorban azok a szállodák érdeklődnek, ahol nincs nagyobb konyha, de például a reggelit szeretnék izgalmasabbá tenni a különleges kész pástétomokkal.

A hidegen sajtolt olajok és maglisztek specialistája a Grapoila, amely szintén startupnak mondható, bár huszonéves tulajdonosa már 10 éve foglalkozik a teljesen vegyszermentes alapanyagokból, zero waste eljárással készült különleges termékek gyártásával és forgalmazásával, amelyeket a magyar piacon kívül Európa szinte minden országába exportálnak.

A rendkívül kézimunka igényes spárga 90 százalékát Svájcba exportálják, amint azt Nedelkovics Dávidtól, a jakabszállási Nedel Market igazgatójától megtudtuk. Emellett természetesen hazai éttermek számára is szállít a paprika és gyümölcstermesztéssel is foglalkozó patinás vállalkozás.

„Úgy gondoljuk, hogy számos olyan hazai kistermelő van, aki kiváló minőségű termékeket állít elő, de nincs kapacitása új vásárlók felkeresésére és a disztribúcióra. Üzleti modellünkben a termelő saját maga dönt az értékesítési árról, amelyre 20 százalékos kompenzációs díjat teszünk” – árulja el az ügyvezető.

A közelmúltban a cég 144 millió forintos befektetést kapott az MFB csoporthoz tartozó Hiventures-től. Jelenleg Magyarországon kívül Közép-Európában – például Varsóban – látnak el éttermeket, nagyot álmodó távlati céljuk pedig az éttermi-termelői rövid ellátási lánc megreformálása egész Európában​.

A startup az alapítók korábbi élelmiszer export-importtal foglalkozó cégéből nőtte ki magát. Az árbevétel és a saját tőke mellett a korai növekedést Horizont 2020 európai uniós támogatásból finanszírozták. Részt vettek az Input programjában is, mely a piacra lépés megtervezésében működött közre, jelenleg pedig a CEU iLab inkubációja és számos szakmabeli mentor segíti őket.

 A 4 fős alapítói csapat mára még 3 munkatárssal egészült ki. Miközben a fejlesztők még az online platformon dolgoztak, az üzletfejlesztésért felelős csapat hazai, bécsi és berlini séfekkel és termelőkkel interjúzott. Az összes bécsi és berlini Michelin-csillagos éttermet végig látogatták, így megrendelések is érkeztek világhíres séfektől. Így került például Beregi szabadtartású csirke a bécsi Pramerl and the Wolf étlapjára.

Távlati céljuk, hogy tökéletesítsék logisztikai rendszerüket Magyarországon, majd a hazai tesztelés után a Hiventures befektetéséből az osztrák és a német piacra is betörjenek.