Budapesti Borbár Túra újratöltve

Szerző: | 2017.06.23 | Események, Hírek

A tavaly útjára indított program nagy sikerére tekintettel a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Wineglass Communication szervezésében idén július 6-án, csütörtökön zajlik a Budapesti Borbár Túra.

A çél változatlanul az, hogy a túrán résztvevők kedvet kapjanak egy nyári bortúrához, hazánk neves borvidékeinek felkereséséhez. Az ehhez kedvet ébresztő budapesti programban ezúttal már 28 borbár vesz részt, hattal több, mint tavaly. Az üzletek egy-egy termővidékhez kötődő borászközösséget látnak vendégül, akikkel a bortúrázók személyesen megismerkedhetnek, beszélgethetnek, baráti kapcsolatot alakíthatnak ki. A résztvevőket ezúttal nemcsak a bemutatkozó borászok, hanem turisztikai és gasztronómiai kiadványok is segítik abban, hogy megismerjék hazánk borvidékeit.

Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a rendezvény (amelyhez a gasztronómia és a zene is szervesen hozzátartozik) az országos marketingkampány része, amely a magyarországi kincsek felfedezésére biztatja az embereket. Az ügynökség az ősz folyamán további eseményekkel segíti az országos bormarketinget: egységes boraculatot terveznek, és elindítják a bor.hu honlapot, amelyen a szakmával együtt adnak széleskörű tájékoztatást a borkedvelőknek hazánk nemzeti kincséről. A közeljövőben hatalmas turisztikai célú fejlesztések indulnak a tokaji régióban, amelynek Tarcali Bor nevű borászközössége is megjelenik az idei borbár túrán. Ezzel kapcsolatban Berecz Stéphanie, a Tokaj Kikelet Pincészet borásza elmondta, hogy két éve alapították meg társaságukat 9 borászat részvételével, és együttműködésük természetes következménye volt, hogy egy közös bort hoztak létre a tarcali ízjegyeket felmutató furmint és hárslevelű házasításából.

Hasonló borászközösség szerveződik Pannonhalmán is, erről Illés Tamás, a Pannonhalmi Apátsági Pincészet marketing és kereskedelmi vezetője beszélt. Elfelejtett borvidékként szeretnének fölkerülni a hazai bortermelők térképére, oda, ahová Magyarország többi borvidéke tartozik.

Tóth Adrienn főszervező, a Wineglass Communication képviseletében azt emelte ki, hogy a választott helyszíneket, a budapesti borbárokat azért tartják fontosnak, mert a főváros szubkultúrájának ezt a jelentős csoportját még mindig kevesen ismerik. Holott missziós céllal hozták őket létre tulajdonosaik, akik személyes kapcsolatot ápolnak a borászokkal. Újdonság, hogy idén nem a borvidékeket, hanem a borászközösségeket jelölték ki tematikának. Már tavaly sem volt lehetséges, hogy a bortúra napján mindenki végigjárja az összes borbárt, általában 3-4 helyet kerestek fel a látogatók. Ez várhatóan így lesz idén is, amikor szintén este 10 óráig vehetnek részt az érdeklődők a délután 4-kor kezdődő tematikus programokon.

A programra jelentkezők a kóstolás mellett idén az ImagineBudapest szakmai támogatásával, a fővárosi borbárokat összekötő sétákon keresztül is megismerkedhetnek Budapest borhoz kapcsolódó, rejtett emlékeivel. A vezetett sétákon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött az ImagineBudapest weboldalán. A rendezvényről további információ az esemény honlapján (www.borbartura.hu) olvasható.

Fotó: Wendl Péter