Szebbnél-szebb, ismert és kevéssé ismert hazai tájakra invitál a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány új, a szezonban 6 alkalommal megjelenő kiadványa. A Csodás Magyarországról – melynek címét az MTÜ belföldi utazásra csábító márkája ihlette – Princzinger Péter MTSZA-elnököt kérdeztük.

Az invitatív kiadvány július elejétől október végéig hatszor jelenik meg, országos terjesztésben. Miért döntöttek egy újabb, a nagyközönséget megcélzó magazin elindítása mellett?

A tavalyi, az ingyenes gasztronómiai fesztiválokat népszerűsítő Ízes Magyarország projekt után szerettük volna ismét megszólítani, és belföldi utazásra ösztönözni a nagyközönséget. A hazai turizmusban rejlő lehetőségek megmutatása a Covid-19 után még fontosabbá vált számunkra, de a megváltozott körülmények hatására módosítanunk kellett a tematikán, hiszen nagy létszámú, zenés rendezvények továbbra sem ajánlhatók nyugodt szívvel.

Annak viszont semmi akadálya, hogy olyan természeti és kulturális célpontok bemutatásával segítsük az utazással kapcsolatos döntések meghozatalát, melyek felkeresésével elkerülhető a tömeg, mégis feltöltődhetünk.

Mindez egybecseng az MTSZA azon célkitűzésével, melynek értelmében – a Turizmus.com-on keresztüli, folyamatos szakmai kommunikáció mellett –, a korábbinál erősebb kapcsolatba igyekszünk lépni a nagyközönséggel. Ennek a törekvésnek a jegyében vásárolta meg az alapítvány a havonta mintegy másfélmillió olvasóval büszkélkedő We Love Budapest és We Love Balaton brandet, és ennek a jegyében indította útjára a Csodás Magyarország magazint.

Princzinger Péter Fotó: turizmus.com / Dombóvári Judit

Idén milyen tematika mentén készülnek a kiadványok?

A lapszámokat ebben az évben is a Turizmus.com, az MTSZA saját médiakiadója készíti. Nem kötöttük meg a szerkesztőség kezét, annyit kértünk, hogy a biztonsági szempontoknak megfelelő úti célok kerüljenek a központba, az „ismerjük meg hazánkat” gondolat jegyében, úgy, hogy az aktív kikapcsolódást keresők és a kulturális élményekre vágyók egyaránt találjanak benne ötleteket.

Fontos szempont volt, hogy ne lexikonszerű, a desztináció összes látnivalóját felsoroló cikkek készüljenek, hanem olyan írások, melyek ugyan kiemelnek vonzó attrakciókat és tartalmaznak az újságírók saját élményein alapuló tippeket, a helyszínen mégis az olvasóra bízzák a felfedezést. Az első szám átlapozása után kijelenthetem, hogy a tartalmi kérdésekben bátran támaszkodhatunk a szerkesztőség szakmai tapasztalatára.

A Csodás Magyarország cím mellett hosszas gondolkodás után döntöttünk, éppen azért, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi utazásra csábító csodasmagyarorszag.hu márkája és a kiadvány egymást erősítve szolgálja a belföldi turizmus népszerűsítését.

Ismét egy könnyen kézbe fogható, A/5-ös méretű, nyomtatott kiadvánnyal jelentkeztek. Ezek szerint a tavalyi projekt sikeres volt?

A gasztronómiai rendezvényeket csokorba gyűjtő tavalyi magazin mérlege egyértelműen pozitív. Az alkalmanként több mint 370 ezer háztartásba eljutott füzet nemcsak az olvasók tetszését nyerte el, a szolgáltatóktól is pozitív visszajelzéseket kaptunk, a megjelenési lehetőségekről is többen érdeklődtek.

Ebben az évben magasabbra tettük a lécet, az olvasók nemcsak a megyei napilapok, hanem több országos napilap (Világgazdaság, Magyar Nemzet, Blikk) behúzott mellékleteként találkozhatnak az alkalmanként immár több mint 550 ezer példányban nyomtatott kiadvánnyal,melynek aktuális száma a megjelenést követően online, lapozható formában is olvasható.

Fontos hozzátenni, hogy a Csodás Magyarország szintén alapítványunk, a Szerencsejáték Zrt. és az MMV Magyar Villamos Művek Zrt. közös finanszírozásában készül, hirdetési lehetőséget csak az ő számukra tudunk biztosítani.

A Csodás Magyarország első lapszáma július 7-én jelent meg, lapozható formátuma ezen a linken, vagy a képre kattintva érhető el – a szerk.