Kiderült, melyik országban indul nemzetközi útjára a Munch, a magyar ételmentő alkalmazás

Szerző: | júl 27, 2021 | Hírek | 0 hozzászólás

A díjnyertes magyar ételmentő applikáció egy éves lett, amit egy zártkörű sajtóbeszélgetéssel és egy margitszigeti piknikkel ünnepelt meg. Az esemény apropója nemcsak az évforduló volt. A magyar társadalmi startup, amibe mind az öt Cápa befektetett, és már több mint 80.000-en letöltötték, nagy bejelentést tett – a Munch külföldön is elindul.

A július 22-én megtartott zártkörű sajtóbeszélgetésen, ahol lehetőség nyílt az alapítókkal és a csapat tagjaival is kötetlenül beszélgetni, többek között az elmúlt év eredményeiről és a nemzetközi terjeszkedésről is szó volt. “A kezdetek óta az a cél vezérel minket, hogy az ételmentést minél több ember számára elérhetővé tegyük, így idővel egyetlen jó minőségű étel se kerül majd kukába. Elérkezettnek láttuk az időt, hogy átlépjünk a határainkon, és elsőként Romániában is elindítsuk a Munchot. Továbbra is várjuk a felelős vendéglátóhelyek, élelmiszergyártók és üzletek jelentkezését, határon innen és túl, hiszen csupán széleskörű összefogás segítségével tudunk gátat szabni az ételpazarlásnak” – jelentette be Wettstein Albert, a Munch társalapítója. Az első munchok, azaz ételcsomagok Kolozsváron már elérhetők, míg Marosvásárhelyen július legvégétől lehet majd ételt menteni.

Az innovatív és fenntartható ötletek vállalkozássá formálását segítő Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő Munch nemcsak egy app, hanem egy világnézettől független ételmentő közösség, amelynek már több mint 80.000-en a részesei. A Munch közösségépítő szerepe ezen az eseményen is megmutatkozott, hiszen a találkozó második felében a “Muncholók” is részt vettek. Egy közös muncholás keretein belül az Ételmentő közösség tagjai megismerhették egymást és a Munch csapatot is. “Nekem a kalandozás, a szabadság és a cool érzés kapcsolódik a muncholáshoz. Olyan, mint egy felnőtt meglepetés-játék – alig várom, hogy kihozzam az üzletből és végignézzem a dobozt, hogy mi van benne” – mondta az eseményen az egyik visszatérő vásárló.

A Munch már 11 magyar városban és egy szomszédos országban is jelen van, ráadásul a legnépszerűbb étel&ital applikációk között szerepel Magyarországon. Az év második felében a Munch csapata még számos új meglepetést tartogat…

A Munch-ról

A Munch-ot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket. A Munch-csal mindenki könnyedén tehet az ételpazarlás ellen, miközben jókat eszik – jó áron! A Munch elérhető a böngészőből és telefonos alkalmazás segítségével is. A kezdeményezéshez a cég megalakulása óta már több mint 250 vendéglátóhely csatlakozott, és több mint 80.000-en töltötték le az alkalmazást. A Munch elnyerte az “Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, a Highlights of Hungary különdíját, valamint a SozialMarie nemzetközi versenyen is díjazott lett.

 

Photo by Markus Spiske on Unsplash