Hogyan menthetők meg a magyar borászatok?

Szerző: | 2020.04.09 | Hírek

Online rendeléssel, voucherekkel és egyéb különleges megoldásokkal küzdenek a magyar borászok a fennmaradásért.

A koronavírus-járvány miatti korlátozások a bortermelőket is olyan helyzetbe hozták, hogy mentőötletek nélkül esélytelenek maradnak. A Hegyközségek Nemzeti tanácsa és az Agrármarketing Centrum közös borpromóciós kampányt indított „Palackposta 2020” néven, amely az online termelői borrendelést népszerűsíti. A „Palackposta 2020” kampány célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat, hogy közvetlenül a hazai termelőktől rendeljenek bort, akik továbbra is a legjobb minőségről gondoskodnak és házhoz is szállítják a rendelt tételeket.

„A járványügyi veszélyhelyzet a szőlő-bor ágazatra is nagyon komoly hatást gyakorol, amelynek már mind érezzük a hatását itt a pincékben is. A HNT most induló borpromóciójának – a „Palackposta 2020”-nak – a legfőbb üzenete és célja, hogy a bort szerető és fogyasztó közönség közvetlenül a termelőtől, a borászatoktól tudjon bort vásárolni, úgy, hogy közben ki sem mozdul a most legbiztonságosabb közegéből, az otthonából. A kampány azonban jóval többről szól, mint vásárlásösztönzésről. – mondta el Kovács Zita, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökségi tagja. „Fontos kiemelni ebben a helyzetben a bor egészségre gyakorolt pozitív, jótékony hatását is. Személy szerint nagyon bízom benne, hogy ezzel az akcióval a fogyasztók minél több magyar borászt ismernek meg boraikon keresztül és mindenkiben erősödik a nemzeti identitástudat ezen a területen is: igyunk magyar bort!” – hangsúlyozta Kovács Zita, aki a „Palackposta 2020” kampányt személyesen is népszerűsíti a promóciós videóban.

Légli Ottó, a szakmaközi szervezet elnöke az Unger and Partners brand management ügynökséget bízta meg a kampány megtervezésével és irányításával, együttműködésben az Akció BTL Reklámügynökséggel. Az idő kulcsszerepet játszott, a tervezésre és a kivitelezésre az alapgondolat megszületésétől összesen 1 hét állt rendelkezésre. A rövid időintervallumban született meg a kampány teljes koncepciója, startégiája, hatékony kommunikációs felületek és hiteles véleményvezérek bevonásával. A kezdeményezés népszerűsítéséhez egy promóciós videó is készült Kiss Ádám Norbert/wearemorse.com online rendezésében, olyan borászok szereplésével, mint Kovács Zita, Miklós Csaba, Frittmann Péter és Konyári Borbála.

www.palackposta2020.hu weboldalon kereshető a házhozszállítást vállaló termelők listája.

 

A pincészeteknek persze sok-sok egyéni ötletre is szükségük van, hogy fenn tudjanak maradni. A Laposa Birtok például azon túl, hogy kedvezményes otthoni borválogatásokat állított össze, a #borozzotthon kampány keretein belül ingyenesen szállítja házhoz a csomagokat, Laposa Zsófi pedig online borkóstolókat tart a Laposa Birtok Facebook oldalán.

A Hilltop is online kóstolókkal teszi kellemesebbé a karanténban töltött péntek estéket. A többek között Herczeg Ágnes borszakértő közreműködésével zajló virtuális kóstoláshoz csatlakozni is lehet, de passzívan is lehet szemlélni. A részletek ITT találhatók.

Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, az egri Gál Tibor Pincészet borkötvénnyel igyekszik biztosítani fennmaradását, valamint dolgozói fizetését.