Miért költene többet az éttermi vendég?

Szerző: | 2018.05.30 | Céghírek, Hírek

A Tork legújabb európai felmérése arra keresett választ, hogyan növelhetik az éttermek a forgalmukat újszerű digitális megoldásokkal: az online felületek bevonzzák a vendéget, de a helyi, éttermen belüli marketing eszközök növelhetik leginkább a fogyasztást.

A közepes és a kis étteremláncok tulajdonosai mindig is nagy szerepet játszottak a vállalkozásaik napi működésében: hol a séf szerepét öltik magukra, máskor pedig operatív vezetők. A Tork új kutatása pedig arra is rávilágít, hogy a digitális marketing világában is otthon kell lenniük. Az eredmények nem meglepőek: aki lemarad a digitális világban kevesebb vendégre számíthat.

 

Kell az online jelenlét, de még értékesebbek az étteremben lévő hirdetési felületek

A vezető globális higiéniai vállalat felmérése nyolc európai ország (Nagy Britannia, Hollandia, Spanyolország, Németország, Franciaország, Dánia, Litvánia, Finnország) éttermének vendégeit vizsgálta, de azonos tendenciák a hazai vendéglátóiparban is megfigyelhetőek. A felmérésben több mint 8200 éttermi vendég véleményét kérték ki, hogy kiderítsék, vajon mi segíti elő az vendéglátóhelyek forgalmának növekedését, a vendégek visszatérését és a bevétel növekedését.  A felmérés rámutatott, hogy az online jelenlét vonzza be a vendégeket, de a rendelés nagyságára, a „számla összeg” növelésére az étteremben elhelyezett hirdetések vannak a leginkább hatással.

A kutatási adatok szerint értékes és forintosítható hasznot hozhat a megfelelő online jelenlét kombinációja a digitális, helyi marketinggel:

Forgalomnövekedés: az aktív közösségi média jelenlét új vendégeket vonz:

  • A megkérdezettek 57%-a értékeli, amikor egy étterem aktuális akcióit és kínálatát a közösségi médiában teszi közzé
  • A megkérdezettek 49%-a szívesen kutat új éttermek után éppen a közösségi médiában
  • A közösségi médián az étteremlátogatók 78%-a követi az éttermekkel kapcsolatos oldalakat illetve tartalmakat, mint például egy-egy sztárséf vagy akár egy helyi étterem oldala

Bevételnövekedés: a legértékesebb hirdetési felület a saját étterem

  • A megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy az étteremben található promóciók növelik annak valószínűségét, hogy több pénzt költ
  • A megkérdezettek 21%-a egyetért abban, hogy egy csábító, asztali marketingfogás (például új előétel, ital vagy desszert képei) növelné annak lehetőségét, hogy többet költsenek

Vendégkör megtartása: az egyedülálló és személyes bánásmód ösztönzően hat a már meglévő vendégkörre.

  • A megkérdezettek 62%-a egyetért abban, hogy a személyre szabott élmény növeli annak esélyét, hogy visszatérjen az étterembe
  • A megkérdezettek 69%-a mondta azt, hogy az étterem egyedülálló koncepciója szerepet játszik annak eldöntésében, hogy visszatér-e az étterembe
  • A vendégek 60%-a szerint fontos az, hogy egy étteremnek személyes kisugárzása legyen

TIPP: Ha kilóg a sorból, az nyereséges is lehet:

  • Az étteremlátogatók 52%-a szereti, ha kedvenc helyük valamilyen váratlan marketingfogással áll elő
  • 66% kedveli, ha a séf vagy a tulajdonos kirívó személyiségű
  • A megkérdezettek 63%-a válaszolta azt, hogy egy étterem egyedi koncepciójának döntő szerepe van abban, hogy újra felkeresi-e a helyet

Az alábbi online felületen pár kattintással könnyen megtervezhetik az étteremtulajdonosok a saját arculatukhoz legjobban illeszkedő sablonjukat, vagy választhatnak egyet a már előre elkészítettek közül is: https://adaglance.tork.hu/hu/templates .