Velence, az új bor-brand

Szerző: | 2018.04.10 | Hírek, Italsor

A több évszázados szőlőtermelő hagyományokkal rendelkező Etyek-Budai borvidék egyik régiója, Velence az Ital Magyarország és a Velencei-tavi Borászati Kft. együttműködésének köszönhetően öt borral, önálló márkaként jelenik meg.

„Az Etyek-Budai borvidék egyik régiója Velence, melynek szerepköre ez idáig nem igazán emelkedett ki. Sokáig ismeretlen terület volt szőlő- és bortermelés szempontjából, pedig a Velencei-tó közelségének köszönhetően kedvező adottságokkal rendelkezik: Pázmánd, Nadap, Sukoró és Pákozd gránitos talaja, valamint a déli parti agárdi szőlőterületek talaja is kiváló minőségű. A terület különlegessége, hogy mivel a móri borvidék felől hűvösebb fuvallatok áramlanak, a borok elengedhetetlen kellékei, a savak nem égnek el, így minden borunkra jellemző a szép savgerinc” mondta Dobos Ferenc főborász, a Velencei-tavi Borászati Kft. ügyvezetője, aki egyben a Velencei-tó Körzeti Hegyközség elnöke is.

Az Ital Magyarország Kft  által forgalmazott Velence márka alatt egy öt borból álló kollekciót értünk, amely Irsai Olivért, cserszegi fűszerest,  zöld veltelinit, Velence fehér, illetve rozé cuvée-t tartalmaz, közülük több kiemelkedő eredményt ért el nemzetközi szinten is.

A 2017-es VinAgora Nemzetközi Borversenyen nemcsak az Irsai Olivér, de a Rosé Cuvée is kiválóan szerepelt: ezüstéremmel díjazták, ez utóbbi 50%-át a kékfrankos, 25-25%-át pedig a syrah és a zweigelt teszi ki.