Villányi Franc Amszterdamban

Szerző: | 2016.01.18 | Események, Hírek

A sikeres novemberi Franc&Franc rendezvény visszhangja számos meghívást kaptak a villányiak a franc-sor bemutatására, többek közt az amszterdami Wine Professional szakmai borkiállításra, ahol két napon át népszerűsítették a magyar bort.
A Benelux-államok a magyar borexport 10 legfontosabb célterülete közé sorolhatók, az érdeklődés és nyitottság is érzékelhető volt a magyar borok iránt. A Wine Professional szakkiállításra valóban szakmai érdeklődésből érkeznek a vendégek, csak meghívóval lehet körbejárni a standokat, vagy részt venni a kóstolókon, mesterkurzusokon.

Első nap délután bemutatkozott a Villányi Franc válogatott. A Siklóson bemutatott 12 cabernet franc-ból 11 érkezett meg (Wassmann, Vylyan, Gere&Weninger, Günzer Tamás, Heumann, Sauska, Tiffán, Vinatus, Bock, Malatinszky, Csányi), a Riczu-Stier 2011-esből már nem maradt, helyette a fesztivált szervező Jan van Lissum érdekeltségébe tartozó, idehaza kevésbé ismert Mondivin ugrott be, egy 2007-es és egy 2009-es verzióval. Az ételeket ezek segítségével hangolta Villányi Franc-ra Wil Demandt séf, a 16 Gault Millau pontos Restaurant Bordewijk vezetője.

A mintegy harminc érdeklődőnek megrendezett bor és étel kóstolón Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke mutatta be a magyar borokat, a Villányi borvidéket és a 13 cabernet franc-t. A kóstolón részt vett, afféle társmoderátorként működött közre a borok bemutatásába Romana Echensperger, Master of Wine.

A borok alapvetően tetszést arattak, pozitívan csodálkoztak rá, hiszen a kóstolók jelentős részének eddig nem sok tapasztalata volt villányi borokkal kapcsolatban. A sorról leginkább az jött át, hogy a villányi cabernet franc teljesen más úton jár mint a Loire-i, a borok szép potenciált mutatnak, de még az út/stílus keresésének fázisában vannak. Emellett az érett, gyümölcsös ízeket sokszor elnyomja a túlzott hordóhasználat, az alkohol néha túl sok és a szép, telt, gazdag alapanyagot kibillenti az egyensúlyból, de egyedi és figyelemre méltó a Villányi Franc kiemelése.

A Villányi Franc közvetlen promóciója mellett kicsit közvetetten már a jövő évi megjelenés formáit is keresték, hiszen az kiderült, hogy érdemes ide nagyobb energiákat is befektetni, viszont nagy a verseny és érdemes lenne megtámogatni a már piacon küzdőket. Ha a magyar bormarketing netán újra egységesen tudna formát ölteni és lendületet venni, akkor Hollandia és a Benelux-térség biztosan az egyik fő csapásiránya lehet a minőségi magyar bornak.