Hungarikum helyszín a Szigeten

Szerző: | 2016.08.12 | Események, Hírek

Idén is Hungarikum Falu mutatta be a SZIGET Fesztiválon a hagyományos magyar ízeket és termékeket a külföldiek számára. A Földművelésügyi Minisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Ízek Alapítvány közreműködésével létrejött helyszínen a látogatók találkozhattak mind a hatvan hungarikummal a bajai halászlétől a karcagi birkapörköltön, a kolbászokon és szalámikon át az aszúig és a fröccsig.

Az idei Hungarikum Falu két nemzeti kiválósággal kiemelten foglalkozott: az egyik a sokak által kedvelt és szeretett finomság, a kürtős kalács, a másik pedig hazánk világszerte ismert sportolójának „hagyatéka”, a Puskás Örökség. V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára szerint a Hungarikum Falu megvalósításának elsődleges célja, hogy lehetőséget teremtsen a külföldi fiatalok részére a nemzeti értékeink és a velünk élő hagyományok megismerésére. Erre nem is lehetne kitűnőbb alkalmat találni mint az évente több százezer fiatalt megmozgató Sziget Fesztivál, ahol az érdeklődők interaktív módon is találkozhatnak a hungarikumokkal.

A magyarországi agrártermékeket – és ezen belül a hungarikumokat – belföldön és külföldön népszerűsítő Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója, Lipcsey György beszédében hangsúlyozta: az AMC minden eszközzel támogatja az olyan termékek előállítását, amelyek egyediségük, kiemelkedő minőségük miatt kitűnhetnek a tömegtermékek közül és akár hungarikumok lehetnek. Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy az Agrármarketing Centrum a közösségi marketingeszközök széles eszköztárával olyan külföldi és belföldi kiállítási lehetőségeket, üzletember-találkozókat biztosít elsősorban a kis- és középvállalkozások számára, amelyekkel versenyelőnyhöz, piaci pozícióhoz juthatnak, ismertséget szerezhetnek.