Funkcionális összetevők, immunerősítés, tiszta alapanyagok: ezek a trendek mind hosszú, tartós emelkedésnek örvendtek az elmúlt néhány évben, és formálták az innovációt az élelmiszer- és vendéglátóiparban. A fogyasztók egészség és jóllét iránti folyamatos nyitása 2022-re számos divatos ízben is megmutatkozik majd, különös tekintettel az italok gyümölcstartalmára.
A citrusos ízeket és összetevőket – a lime-ot, a vérnarancsot, a yuzut, a kumquatot és a mandarint – említik a trend ízeiként. Ez a tendencia az olyan italoknál fog érvényesülni, mint az üdítőitalok, seltzerek, a gyümölcsvizek, ahol gyümölcsízeket kiegészítheti a fitokannabinoid. A fogyasztók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok iránt is.
A közösségi médiában 12%-kal nőtt az alkoholmentes italok említése 2021-ben, ide értve a koktélokat és a söröket is. A fogyasztók egyharmada, a Catalina legutóbbi felmérése szerint, azt tervezi, hogy az ünnepek alatt teljesen elkerüli az alkoholos italokat. A józan életstílus térnyerése a gyártókat és a bartendereket is új út elé állítja.
Egy kapcsolódó növekedési terület a CBD. Míg az idei volt a kannabinoid – mint az élelmiszerek és italok összetevőjének – kitörési éve, a szabályozás – illetve annak hiánya – sok nagyobb termékfejlesztőt a pálya szélén tartott. Ennek ellenére volt néhány figyelemre méltó új termék, mint például a CBD-vel dúsított víz.