A magyar bor útja a tőkétől a Tesco áruházakig

Szerző: | 2015.08.26 | Céghírek, Hírek

A Tesco több mint 100 pincészettől, borászattól vásárol magyar bort, a teljes borválaszték több mint fele, vagyis 547 fajta, míg a 27 Finest borból 7 prémium minőségű hazai bor.

A vállalat a legnagyobb hazai borkereskedő: 2014-ben több mint 17 millió palack magyar bort értékesített, amelyek boltba kerülését magas szintű minőségellenőrzési folyamat előzi meg.

A hazai beszállítók szerepe a borok esetében is kiemelt fontosságú a Tesco számára. A saját márkás boroknál a vállalat technológusai ellenőrzik a borászatokat és az üzemeket, hogy azok megfeleljenek a szigorú minőségbiztosítási követelményeknek, figyelik azokat a folyamatokat is, amelyek a Jó Gyártási és Higiéniai Gyakorlatot követve biztosítják az állandó, elvárt termékminőséget és elősegítik a folyamatos termékelérhetőséget. Minden más márkájú termék esetében a minőségbiztosítási követelmények betartása a szállító felelőssége, de az áruházlánc ellenőrzi azokat. A borászati hatóság laboratóriumi és érzékszervi vizsgálatok alá veti a borokat, amely alapján meghatározza a bor minőségét és megállapítja jogszabályi megfelelőségét. A hatóság által kiállított forgalomba hozatali engedéllyel és NÉBIH engedéllyel rendelkező, belistázásra javasolt termékeket a Tesco minőségbiztosítással foglalkozó szakemberei vakteszt során kóstolják és értékelik.

„Minden egyes tételt lekóstolunk és visszakóstolunk. Nemcsak az új ajánlatokat teszteljük, hanem a már választékunkban megtalálható borok új évjáratait is, hogy vásárlóink mindig egyenletes minőséget kapjanak. A tesztelés során elvárás, hogy a fajtaborok legyenek tiszták, mutassák a fajtajelleget, és természetesen legyenek finomak” – mondta Réti György, a Tesco-Global Áruházak Zrt. magyarországi borbeszerzője.

„A legfontosabb szempont a borok minősége, ezért vakteszten értékeljük azokat. Saját márkás termékeink értékelésében a vállalat minőségbiztosítási kollégái is részt vesznek. A minőség mellett nagyon fontos tényező a jó ár-érték arány, valamint a borok kiválasztásakor természetesen a fogyasztók igényeit is szem előtt tartjuk. A döntésben nagy segítséget nyújt a beszállítók tapasztalata, tudása, és folyamatosan figyelünk az aktuális trendekre is” – tette hozzá Pálinkás Gábor, a vállalat borszakértője.

A beszerzési szempontokat követve az áruházlánc állandó választékát képezi például a Frittmann Testvérek 2014-es Irsai Olivérje, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet 2014-es Kékfrankos Rozéja, és a Bock Pince 2013-as Kékfrankosa. Ezeket a Magyar Bormustra országos borverseny szakmai zsűrije aranyéremmel díjazta, míg a verseny főtámogatójaként a Tesco különdíjjal is elismerte. Az áruházakban a vásárlók a Bormustrán díjazott további borokkal, valamint a Tesco Finest kínálatába tartozó magyar borokkal is találkozhatnak.

A Tesco Finest kategória kiváló minőségű, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott (OEM) és fajtára jellemző érzékszervi tulajdonsággal rendelkező borokat tartalmaz, amelyben mindenki megtalálja az ízlésének megfelelő A Tesco borkínálatával igyekszik edukációs tevékenységet is folytatni: a Finest választékban olyan igazi különlegességekkel is találkozhatnak a vásárlók, mint a Hilltop Neszmély Irsai Olivérje, a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet Roséja vagy a tokaji Patricius Borház Késői Szüretelésű Sárgamuskotálya.