A Szigeten mutatkozik be a feltöltős fesztiválkártya 

Szerző: | 2016.07.08 | Céghírek, Hírek

Első alkalommal a Sziget fesztiválon lesz elérhető Magyarországon a készpénzzel és online is feltölthető Festipay prepaid kártya, amellyel azonban a rendezvényen kívül is lehet fizetni.

A külföldön már széles körben használt feltölthető kártya előnye az érintőkártyás (paypass) fizetéssel szemben, hogy kontrollálható a költés összege, egyszerűen, szerződéskötés nélkül igényelhető és sok felhasználási területe van, például külföldön is lehet használni a forintalapú kártyát – tájékoztatott Szendrei Szabolcs, a kibocsátó MasterCard termékértékesítési vezetője a Balaton Soundon tartott sajtótájékoztatón.

A MasterCard várakozásai szerint idén a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes tranzakciók száma a fesztiválokon, a tavalyi 5,5 millióhoz képest.

Márki László, a kártyát értékesítő Festipay Zrt. vezérigazgatója elmondta, a limitált kiadású kártyát már lehet igényelni interneten keresztül, és a Szigeten is lesz feltöltő és kibocsátó pont, ahol 150 eurós (47 ezer forint) összegű feltöltésig azonosítás nélkül is kaphat kártyát az, aki nem akar adatokat megadni. A kártya díja két évre 3900 forint, havidíja 626 forint.

Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, a fesztiválok versenyében fontos az innovatív megoldások terjesztése. Elmondta, újítás, hogy a feltöltött összeget át lehet vinni más fesztiválra, vagy bármely, MasterCardot elfogadó helyen lehet fizetni a kártyával.

A Festipayt tavaly novemberben alapította a Cardnet Zrt., valamint a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. A Cardnet korábbi közlése szerint a Festipayben nagyjából kétharmadban tulajdonos a Cardnet és egyharmadban a Sziget Kft.

A nyilvános cégadatok szerint a Sziget Kft. 2015-ben 10,2 milliárd forintra növelte értékesítési árbevételét az egy évvel korábbi 9,1 milliárd forint után. A cég adózott eredménye tavaly 557 millió forintot tett ki a 2014-es 350 millió forint után.

(MTI)