A vendégeket érdekli az alkalmazottakkal való bánásmód

Szerző: | 2022.05.31 | Hírek

Számos különböző tényező segíthet egy éttermet népszerűbbé tenni; a minőségi alapanyagok, a jó kiszolgálás és persze a finom ételek jutnak először eszünkbe. A jó közimázs fenntartásához más tényezőket is érdemes figyelembe venni, amilyen például az élelmiszer-biztonság és az etikus munkavállalói bánásmód.

Az elmúlt évek felerősítették a fogyasztók azon tendenciáját, hogy olyan vendéglátóhelyeket válasszanak, amelyek kiemelkedő odafigyeléssel kezelik a vendégek mellett a munkavállalókat is.

A fogyasztók közel háromnegyede azért vált másik vállalkozásra, mert az nem teljesítette a honlapon vagy applikációban leírt vállalásait, mint például a gyors házhozszállítást, vagy a könnyű megrendelés. Ötből négy fogyasztó megnézi a vásárlói véleményeket, mielőtt egy ismeretlen étteremmel, kávézóval vagy cukrászdával próbálkozna. Manapság azonban a vendégeket érdekli az állatokkal való etikus bánásmód, és ez a figyelem most átirányul az emberi jogokra is. A minőségi munkakörnyezet megteremtése az éttermi személyzet számára nemcsak helyes lépés, hanem elősegíti vállalkozás pozitív megítélését is.

A kulcskérdés: a bizalom
A vendégek egy vendéglátóipari vállalkozás megbízhatóságáról alkotott értékelését jelentősen befolyásolja az, ahogyan az adott vállalkozás az alkalmazottaival bánik. A vendégek fele nagyra értékeli az alkalmazottközpontúságot, e
z majdnem olyan fontos számára, mint az, hogy hogyan bánnak vele, mint vendéggel. Ha egy vendéglátóhely nem felel meg az elvárásoknak ezeken a területeken, az rossz reklámhoz vezethet.

Napjainkban a munkaerőhiány nagy kihívások elé állítja a vendéglátószektor munkaadóit, ám ez egyben segíti az ágazatban az alkalmazottakkal szembeni jobb bánásmód kialakítását, legyen szó fizetett betegszabadságról, megfelelő, bejelentett bérezésről, vagy az optimális kommunikációról.

Az alkalmazottakkal szembeni tisztességes bánásmód amellett, hogy etikus, egyben konstruktív is, hiszen ha megfelelő bánásmódban részesítik az alkalmazottakat, munkájuk minősége valószínűleg javulni fog, jobban törődnek az adott vendéglátóhellyel és saját munkájukra igényesebbek lehetnek.