Az alkalmazottak digitális jóléte a jó bevétel alapja?

Szerző: | 2022.06.15 | Bennfentes, Hírek

Néhány, a lezárások okozta nehéz év után most az áremelkedéssel és a munkaerőhiánnyal kell szembenéznie a vendéglátószektornak. Utóbbi komoly probléma, főként most, hogy perceken belül kezdődik a nyári szünet, ezzel indul a főszezon.

A felmérések szerint világszerte  az állásra jelentkezők közel fele az  időbeosztás rugalmasságát tartja az egyik legfontosabb tényezőnek akkor, amikor elvállal egy munkát. A cégtulajdonosoknak most minden eddiginél jobban kell támogatniuk alkalmazottaikat azért, hogy meg tudják tartani őket. A munkaadók segíthetnek enyhíteni ezt a terhet azáltal, hogy olyan technológiát alkalmaznak, amely következetes ütemezést és rugalmasságot biztosít a személyzet számára.

2022 az az év, amikor az étteremtulajdonosoknak felül kell bírálniuk alkalmazottaik munkaidő-beosztását, az ütemezést nyitottabban és rugalmasabban kell egyeztetniük a személyzettel. Az egyébként is nehéz gazdasági helyzetben nem könnyű feladat, de a munkaadók számára döntő fontosságú, hogy befektessenek a munkaerőbe. Főként az órabérben, és leginkább az órabérben és szezonálisan dolgozók fáradnak bele a hosszú munkaórákba és a rendszertelen műszakba. A kiégés gyakori probléma éppen azoknál, akik életben tartják a vállalkozásokat és elősegítik azok sikerét. A felmérésekből az látszik, hogy egy jól kidolgozott műszakbeosztás akár 20 százalékkal is növelheti az alkalmazottak „termelékenységét”.

A beosztásnál már nem kell egy kézzel vagy géppel írt táblázatra hagyatkoznunk, hanem számos munkaidő-beosztó közül választhatunk. Az ütemező alkalmazások nagyobb irányítást biztosítanak az alkalmazottaknak az időbeosztásuk felett, így gyorsan válthatnak műszakot, változtatásokat hajthatnak végre, vagy szabadságot kérhetnek – online. Ezek az alkalmazások amellett, hogy leegyszerűsíti az ütemezést azzal, hogy kiváltják a kézi ütemezés időigényes folyamatát, vezetik a munkaidő-nyilvántartást, a kiadott és az elvégzett feladatokat, a fizetéseket és a személyzet közötti kommunikációt is (például a beosztásváltoztatások kezelésekor). Egyes alkalmazásokat közvetlenül összeköthetünk a bérszámfejtéssel foglalkozó céggel, amelyek így automatikusan szinkronizálják az alkalmazottak fizetését.

Bárki, aki órabérben dolgoztatott, megélte már egyszer-kétszer a műszakváltás stresszes „élményét”, amikor az utolsó pillanatban egy alkalmazott lemondja az adott műszakot. Végighívni vagy üzeneteket küldeni azért, hogy lássa az üzletvezető, hogy esetleg ki tud bemenni, időigényes folyamat. A legversenyképesebb ütemező alkalmazások a nyitott műszakok, az üzenetküldési lehetőségek és a központi hirdetőtáblák megjelenítésével enyhítik az ilyen problémákat. Ha a személyzetnek egyszerűbb kommunikációs módokat biztosítunk, ez drasztikusan javítja a műszak tapasztalatait. A minden alkalmazott telefonjára letöltött alkalmazás push-üzenetei pedig azonnali kommunikációt tesznek lehetővé.

Az éttermi dolgozók napi szinten kezelik a stresszes helyzeteket; a kiszámíthatatlan eltolódások nem tartozhatnak ezek közé. Itt az ideje, hogy a cégtulajdonosok magukévá tegyék a digitális átalakulást, és következetes, rugalmas időbeosztást biztosítsanak alkalmazottaiknak.