Bemutatkozik a BalatonBor

Szerző: | 2016.05.13 | Hírek, Italsor

A balatoni nyár egyik slágere lehet a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, mely a 2015-ös évjárattal elsőként az idei Gourmet Fesztiválon, önálló standdal debütál. Több mint húsz tóparti pincészet összefogásával, speciális minőségbiztosítási rendszerrel és egységes, fiatalos, lendületes arculattal jött létre az új márka.

A BalatonBor az első olyan közösségi termék ma Magyarországon, ahol a bor stílusa is kritérium, és ami közösségi gondolkodást, összefogást fejez ki. Most először jelentek meg egy hazai régió vezető termelői egységes arculattal, azonos címkével, melyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat, de azok mindegyike egy meghatározott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, a fajta legjavát, és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, friss olaszrizling.

A koncepció kialakításában Kardos Gábor, a Balatoni Kör megszervezője és első elnöke, megvalósításában pedig Laposa Bence, a Kör jelenlegi elnöke töltött be vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás (Szent Donát Pincészet) szerepe volt meghatározó, miként korábban a Csopaki Kódex kialakításában is.

A BalatonBor elméleti háttere a Vinea Balaton keretrendszeren alapul, ami egy alternatív eredetvédelmi rendszer. Bármilyen balatoni borász elküldheti tételeit a bírálatra, ami ezentúl minden évben lezajlik majd, független, elismert borszakértő zsűri segítségével. Idén, az első évben 21 pincészet nyerte el a BalatonBor minősítést. A rendszernek további szintjei is léteznek, ilyen a Hegybor és a Dűlősbor.

Az új márkával egy jó értelemben vett balatoni sztenderdet szeretnének megteremteni, ami egy új minőségi modellt képvisel a legelterjedtebb hazai fehérbor fajtát, az olaszrizlinget illetően.

A fővárosi premierrel párhuzamosan a Balatonon is debütál a BalatonBor: a balatonfüredi Rizling Tavasz 2016 eseményen is megkóstolhatószinte az összes BalatonBor minősítést elnyert bor .A rendezvényen a “Kóstolom” nevű vadonatúj rendezvény applikáció is debütál, melynek segítségével a résztvevők szavazhatnak a kóstolt borokra és borászatokra, illetve meg is vásárolhatják kedvenc boraikat.