Bemutatkozott az új BalatonBor

Szerző: | 2018.04.30 | Italsor

A 2015-ös évjárattal debütált brand a Balatoni Kör és a Rizling Generáció közösségi terméke, amelynek egységes dizájnnal megjelenő palackjaiba idén 28 borász tölthette olaszrizlingjét, akik megfeleltek az előírt feltételeknek és akiknek bora kiállta a vakkóstoló próbáját.

A budapesti sajtótájékoztatót idén is a főpolgármester-helyettes, Szalay-Bobrovniczky Alexandra nyitotta meg, mivel a balatoni régió szervezetei a fővároshoz fordultak annak érdekében, hogy a Balaton név használatának tervezett szabályozásához megismerhessék a Budapest név használatával kapcsolatos tapasztalatokat. Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője kiemelte a névhasználat szabályozásának fontosságát, olyan jó példák felmutatása mellett, amilyen a BalatonBor régiós márka lehet ezen a téren. A Rizling Generáció képviseletében Dobosi Győző szólalt fel, aki arról beszélt, hogy az európai versenyképességet többek között fajtaszűkítéssel és a területek klasszifikációjával, közös stílus megteremtésével lehetne elérni. Laposa Bence, a Balatoni Kör elnöke a kiváló 2017-es évjáratról beszélt, és kiemelte, hogy évről évre nő a BalatonBorra mintát leadó és ezáltal BalatonBor palackozó borászatok száma. Az idei évben Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus segítségével történt a borok minősítése, így ő az origó-rendszer fontosságát hangsúlyozta a fogyasztók által is jól azonosítható, adott régióra jellemző stílus kialakításában.

A sajtótájékoztatón először láthatta a nagyközönség a Balatoni KÖR új Kóstold Körbe a Balatont kiadványát, egy olyan térképet, amelyen a minőségi balatoni vendéglátás mellett leginkább elkötelezett vendéglátósokat tömörítő szervezet tagjai szerepelnek rövid leírással és nyitvatartással. A térképen külön jelzik, hogy kutyabarát-e az adott hely. Gasztronómiai újdonsággal is készültek az évjárat premierre: a balatonfüredi Bergmann cukrászda jóvoltából lehetőség nyílt első ízben BalatonBor fagyit is kóstolni, amely ízvilágában egy könnyű fröccsöt idéz és az idei nyár balatoni fagyislágere lehet.

 

További régiós márkák

A BalatonBor sajtótájékoztatón Ipacs Szabó István mutatta be a BalatonBorhoz hasonlóan közösségi marketinggel szerveződő villányi bormárkát, amely a RedY elnevezést kapta. Egy éves munkát követően jelenleg 11 pincészet palackozta le a saját, javarészt portugieser alapú házasítását, amely az idei Gourmet Fesztiválon debütál majd.

Mivel EgerBor néven is hasonló közösségi bormárkát terveznek Egerben, a balatoniak kezdeményezésére e három borvidék képviselői május 18-án egyeztetni fognak arról, hogy mennyiben lehetséges közös platform kialakítása, illetve akár egy országos szinten is működőképes modell megfogalmazása a régióborok kategóriájában, melyek egyértelműen a hazai borpiac legígéretesebb új trendjévé váltak. Közös bemutatókat is terveznek, illetve az is nyilvánvaló, hogy a hazai borpiacon az új közösségi márkákban van a legkomolyabb export potenciál is, ami miatt szintén fontos a borvidéki stratégiák összehangolása, illetve valamilyen egységes koncepció kialakítása.