Betekintés a vendéglátóipar jövőjébe a RATIONAL által

Szerző: | 2022.10.17 | Hírek

Technológia az ételek elkészítéséhez, marketinghez, gyors szállításhoz – a RATIONAL bemutatja, mire készülnek mind az induló, mind a már működő cégek. A témák a közösségi média különböző csatornáiban való sikeres bemutatástól kezdve az ételkészítés automatizálásán át az ellátási lánc optimalizálásáig terjednek.

Amikor Shawn P. Walchef, a Cali BBQ Media vezérigazgatója 2008-ban megnyitotta vendéglátóipari egységét San Diegóban, a világ pénzügyi válság közepén volt. Walchef számára éppen itt volt az ideje, hogy valami újba kezdjen: „A válságok felgyorsítják a trendeket, ez akkoriban igaz volt, és a járvány az elmúlt két évben ismét bebizonyította.” Kezdetben a termékre összpontosított: reggelire, BBQ-ra és sportbárra – ez volt a siker receptje. Ma azonban mindent el akar mondani nekünk arról, hogy mi történik az éttermeiben. Ennek az az oka, hogy a járvány idején két konyhát is bővítettek, így a Cali BBQ nagyobb ügyfélkörre tett szert. Egyrészt meg kellett találnia a megfelelő partnert a szállítási szolgáltatásokhoz, másrészt ki kellett alakítania a kapcsolatot a tényleges éttermekkel. Itt a közösségimédia-platformok, például a TikTok és az Instagram segítenek neki elmondani sikertörténeteit.

Kristian Tazbazian, a GASTronomous társalapítója és vezérigazgatója robotikát használ a vendéglátóipar kihívásainak kezelésére. „Részletes piaci elemzések és számos személyes találkozó segít a piac megértésében és a megfelelő megoldások kidolgozásában” – magyarázza cége sikerét. Ez azt mutatja, hogy a vendéglátóipar kulcsfontosságú sikertényezője az állandó élelmiszer-minőség. A szakképzettség hiánya idején azonban egyre nehezebb elérni egy bizonyos színvonalat. Az egyik megoldás a robotok, amelyek emberi beavatkozás nélkül is elkészíthetnek egy tésztát a főzéstől a tálalásig.

Fotó: Rational

Stephan Leuschner, a Rational munkatársa szintén az ételek minőségére helyezi a hangsúlyt, bár kiemelte, hogy a konyhákban túl kevés figyelmet fordítanak a személyzetre: „Olyan körülmények között, amelyekben dolgoznak, nem tudnak jó eredményeket felmutatni. Főleg a szellemkonyháknál látja azt a problémát, ahol sok alkalmazott nem motivált. Megoldása: jobban felszerelt munkahelyek, például multifunkcionális berendezésekkel. „A csak egy márkával rendelkező szellemkonyhának kevés esélye van a túlélésre; a hagyományos éttermek sokkal jobban teljesítenek” – mondja Leuschner.

Haitham Al-Beik, a Talabat vezérigazgatója és alapítója azzal zárja, hogy lenyűgözően bemutatja, mit ért a „technológia iránti szenvedély” alatt. Számára a tapasztalatnak két szintje van, az ügyfélé és a munkavállalóé. Mindkettőnek más-más igénye van, de mindkettőt ki kell elégíteni, ha az üzleti modell sikeres akar lenni. Al-Beik számára a megoldás az automatizálásban és a robotikában rejlik. A Talabat például azt tapasztalta, hogy a rendelési folyamatban – a konyha és a sofőr közötti útban – hézag van. Ez általában még mindig egy beszállitót jelent a csomagolt élelmiszerrel. A megoldás: hozzon létre automatizált kapcsolatot a konyha és a sofőr között. A szakadék lezárult, a siker garantált.

A jövőre nézve azt látjuk, hogy mindez gyakran lehetetlen modern technológia nélkül. Mivel nem ellensége az emberi munkának, hanem támogatja, így jobbá, gyorsabbá és hatékonyabbá válik.

Tekintse meg a webinárium angol nyelvű felvételét ingyenesen!

Főzőbemutatóinkra Budapesten IDE KATTINTVA lehet jelentkezni.

Kapcsolat:

RATIONAL Magyarország
Bemutató- és tréningközpont

1152 BUDAPEST
Szentmihályi út 167–169.
AsiaCenter, Nyugati szárny 2. emelet
Tel.: +36 30 200 8212

E-mail: info-hungary@rational-online.com
Web: https://www.rational-online.com

Facebook http://facebook.com/RATIONAL.AG
Twitter      http://twitter.com/RATIONAL_AG
Youtube http://www.youtube.com/user/RATIONALAG
LinkedIn  https://www.linkedin.com/company/rational-ag/

(X)