Igen, ismét elhagytuk Budapestet, hogy Miskolc legendás városrészében egy mára határozottan legendássá vált éttermet látogassunk meg. Az immáron 12 éves Creppy Palacsintaház a rajongók számra maga a „Palacsinta Mennyország”.

„A szüleim is vendéglátással foglalkoznak – mi több édesanyám vezeti a konyhát a Creppy Palacsintaházban is – ennek köszönhetően egész gyermekkoromat vendéglátóhelyeken töltöttem, így nem volt kérdés, hogy kell egy étterem. Az is biztos volt, hogy valami egyedi, valami tematikus dolog kell, mert azt világosan láttuk, hogy nincs értelme felülni sokadiknak a jól bevált gulyásleves – rántott hús tengelyre. Így tettük fel végül a viszonylag könnyen megválaszoló kérdést, ami mindent eldöntött. Ki ne szeretné a palacsintát?” – avat be a koncepció születésébe a tulajdonos Oszlánczi Réka.

A Creppy-ben újfajta megközelítésben nyúltak a palacsintához, ehhez az egyszerű, ám minden tekintetben nagyszerű ételhez. Túlléptük a finom desszert jelleget és önálló ételként, leginkább mint tésztafogás, illetve köretként kezdtünk el vele foglalkozni. Ebben a felfogásban sikerült túlszárnyalniuk az összes többi palacsintás helyet egy egyedi komplex koncepcióval.

Az étterem a legendás avasi pincesoron található, így a vendégtér egy része is pince, de választhatjuk az emeletet vagy nyáron a kellemes teraszt is. A berendezés modern, az élénk színek dominálnak. Látható, érezhető az összhang a felépített márkával. Az összhatás a fiatalos vidámságot, az eszközök a kialakítás funkcionális profizmust tükrözik.

Az étlapon valóban az ételek 90%-a tartalmaz palacsintát valamilyen formában. A klasszikus desszerteken kívül van amerikai palacsinta és természetesen különleges sós főételek is. A levesek közül az izgalmas húsleves palacsinta metélttel az egyik sláger. Az elmaradhatatlan rántott húst Creppy módra Rakaván néven mustáros csirkemellből készítik, baconnal és karaván sajttal töltik, palacsinta tésztába tekerik és szezámmagos palacsintatésztába burkolva sütik ki. Készítenek csülkös pacalos tölteléket, amit gombás palacsintába tesznek. Svejk kedvence pedig a vörösboros marhapörkölt, juhtúrós tejföllel locsolt, zöldséges palacsintatekercsekkel, és szalonnatepertővel. Külön étlap van gyerekeknek és gondolnak az étel intoleranciában szenvedőkre és a diétázókra is. Van laktóz- és gluténmentes palacsinta és még szénhidrátcsökkentett tészta is. Remek ötlet, hogy nincs igazán szűkített étlap, hanem ebben az esetben is az étlapon található választékot kapjuk, csak az összetevők harmonizálnak az adott speciális táplálkozási igényekkel.

„Mintegy 40 tétellel indultunk, ami a mai 60-70 tételes kínálat alapja. A legtöbb kínálati elem fix, az új fejlesztések, illetve a korábbi slágerek a hónap palacsintája kínálatban kapnak helyet.”

A kiváló palacsinta kínálattal jól harmonizál az itallap. Különleges szörpökből készített limonádékat, prémium borokat és pálinkákat is kínálnak.

„Folyamatosan fejlődünk, fejlesztünk. A kreatív csapat vezetőjeként én is hozok új ötleteket, töltelék, tálalás, összetevők tekintetében, de ez csapatmunka…. A többiektől is folyamatosan érkeznek az ötletek. Most éppen a népszerű trendhez igazodva unikornis palacsintán dolgozunk, mert nem mindig a csak food trendek irányába megyünk.”

Az alapanyagok tekintetében is elsődleges a minőség. A beszállítók hazaiak. A megbízás tételekre szól. A sok éves tapasztalatnak köszönhetően megvannak a megfelelő termékek. Egész részletesen körülírták, hogy mit kitől, hogyan kell rendelni.

A témának köszönhetően adott, hogy a marketing és az egész koncepció kezdetben elsősorban a gyerekekre, a gyerekes családokra fókuszált, építkezett. De nem kizárólag, egyre nagyobb fókuszt kapnak a rendezvények, a céges partik, és különleges eseményekre palacsinta tortákat is készítenek, mint egy cukrászdában. A cég kabalája Palacsinta Patrik, aki a brand központi figurája. Az ő izgalmas kalandjait számos reklámeszközzel menedzselik.

Réka csapatával valóban éttermi színvonalra emelték a palacsintát, de ennél többet tettek:

igazi brandet építettek fel az elmúlt évek során. Tudatosan építkeztek és igazi nagyvállalatként minden tekintetben felépítették, definiálták a vállalkozást. Standardeket, jól leszabályozott folyamatokat alkottak, eladásösztönző, támogató rendszert építettek fel, arculatot, igazi márkát kreáltak, olyat, amiből megszületett a Creppy brand – és egyenes út vezetett a franchise koncepció kialakításához, ami a jövőbeni terjeszkedés – országos márkává válás egyik alapja. Hiszen, mint Rékától megtudtuk, ez a nem titkolt végcél. A rendszer kialakítása során eljutottak odáig, hogy mára a jól átgondolt koncepció a Creppy Gastrobusiness a Magyar Franchise Szövetség tagja lett.

Azért a jövő más szempontból is izgalmas, kihívásokkal teli: „Mérföldkőhöz érkeztünk, hiszen hamarosan nyit az új termelőkonyha kibővített raktár- és termelőkapacitással, ami mindemellett egyben fejlesztőközpont is lesz. Ő lesz a Creppy Center a multifunkciós palacsintaház.”

Sokat írtunk már arról, hogy minden étteremnek kell egy arc, olyan kulcsember, akire egy koncepció épül, úgy is, mint irányító és úgy is, mint „reklámeszköz”. Réka kitűnő példa. Minden hirdetésben, kampányban részt vesz, irányítja a fejlesztést, koordinálja a csapatot, építi, tökélesíti a rendszert. Sokat dolgozik, de örömmel teszi, hiszen munkája a szenvedélye. Üzleti sikereit nem csak az étterem fémjelzi és teszi büszkévé joggal, máshol is elismerik. Elismert tagja a FIVOSZNAK, és már számos díjjal jutalmazták elkötelezettségét. Nemrég elnyert egy amerikai ösztöndíjat, ahol többek között egy sikeres pizzéria franchise vállalat működését tanulmányozhatta.

Beszéljünk egy kicsit a csapatról is, ami nélkül nem valósítható meg egy ilyen állom. Szinte kivétel nélkül fiatalok, de mindemellett igazi profi szakértők is úgy a konyhában, mint az étteremben. A vállalkozás irányítása igazi családi „business”, a hozzátartozók nagy erőkkel segítik Rékát céljai megvalósításában. Édesanyja mellett édesapja feladata az, hogy a ház minden nap megfelelően működjön, emellett sok évtizedes vendéglátós tapasztalata más területeken is aranyat ér, a marketingért pedig testvére a felelős.

Sajnos a szakmát sújtó munkaerő katasztrófa őket sem kíméli. Kihívást elsősorban a kisegítő személyzet pótlása jelent. Az a tapasztalat, hogy azok a jelentkezők, akik nem dolgoztak még étteremben, egyszerűen elriadnak, amint szembesülnek a megpróbáltatásokkal, legyenek kezdetben bármennyire eltökéltek vagy lelkesek. Ennek enyhítésére és kiszűrésére a Creppy csapata egy nagyon korszerű beszoktató programot dolgozott ki.

Abból indultunk ki, hogy a legfontosabb szakmai és élelmiszerbiztonsági ismeretek elsajátítása nélkül alapvetően senki nem dolgozhat eredményesen egy vendéglátó egységben. A hatékonyabb és gyorsabb asszimilálódáshoz egy interaktív video tréning programot biztosítunk az esélyes jelentkezőknek még a próbaidőszakban. Ez a tréning betekintést nyújt és segít elsajátítani az alap munkafolyamatokat, az eszközhasználatot és az élelmiszerbiztonsági szabályozó rendszert. Ez az értékes eszköz mindenki számára könnyen elérhető akár mobiltelefonon, akár az étteremben terminálon. Így hatékonyabban tudjuk biztosítani szükséges tapasztalatot az önálló munkavégzéshez.