Csodás Magyarország: két keréken Harkánytól Mohácsig

Szerző: | 2020.08.31 | Hírek

Baranya megye déli része a kerékpáros turisták ideális terepe. Kiépített bringautakon és kis forgalmú közutakon járhatjuk be a vidéket, érintve történelmi emlékhelyet, várat, borospincéket, természeti látnivalókat. Íme, egy 140 kilométer hosszú körtúra, amely több rövidebb szakaszra bontható.

HARKÁNYTÓL BEREMENDIG

Túránkat a neves fürdővárosban, Harkányban kezdjük. Dél felé kiépített kerékpárúton jutunk el Drávaszabolcsig. A hatalmas ártéri erdők között kanyargó Dráván akár egy hajótúrát is beiktathatunk a programba.

Innen kelet felé haladva jutunk el a horgásztavairól ismert Mattyra, majd újra a Dráva felé kanyarodunk: alig járt aszfaltút vezet Keselyősfapusztára. A település egy óriási kormorántelepről kapta a nevét: a Dráva-parton azonnal szembetűnnek a madarak ürülékétől kiszáradt, hatalmas nyárfák, tetejükön halra vadászó kormoránokkal. Innen száraz időben földutakon Oldon át Beremendre jutunk, ahol a strandfürdőben mártózhatunk egyet.

Hol aszfalton, hol földutakon vezet az út
Fotó: Villány-Siklósi Borút Egyesület

Eső esetén Matty és Siklósnagyfalu érintésével érünk el Beremendre. Akinek ennyi tekerés elég lenne, az innen észak felé haladva gyorsan Villányba jut, ahonnan kiépített kerékpárúton tekerhet vissza Siklóson át Harkányba.

TOVÁBB MOHÁCSIG

Akit visz tovább a lendület, az Magyarbólyon, Lippón és Majson át ér el Sátorhelyre, ahol az 1526-os, tragikus csatának emléket állító Mohácsi Nemzeti Emlékhely található. A hatalmas parkban faragott kopjafák tisztelegnek hőseink előtt. Innen már csak egy rövid tekerés a soknemzetiségű, Hild-díjas Mohács városa, amelynek éttermei kiváló halas fogásokat kínálnak.

Villányi pincesor
Fotó: 123rf.com

Visszafelé jórészt kiépített kerékpárúton tekerhetünk Lánycsókon és Szajkon át Bólyba. A rendezett, svábok lakta településen kiváló fehérborokat kóstolhatunk. Innen Villányba vezet az utunk, amelynek látványos pincesorán elmerülhetünk a vörösborok élvezetében. A pincefaluból a különleges természeti értékeket rejtő Szársomlyó hegy alatt, a Nagyharsányi Szoborpark mellett vezet a kerékpárút Siklósra, ahol fürdő, középkori vár és könnyű fehérborok várják a megfáradt vándorokat. Innen már csak negyedórás tekerés kiindulópontunk, Harkány.

A siklósi vár
Fotó: MTÜ

A cikk eredetileg a Magyar Turisztika Szövetség Alapítvány Csodás Magyarország című kiadványában jelent meg. A kiadvány főtámogatója: