Az eddig 25 üzlettel rendelkező Szamos Marcipán Kft. jövő tavasszal a Parlament tőszomszédságában nyitja meg új kávézó-cukrászdáját.
Amint Szamos László, a cég főcukrásza kijelentette, az évi több mint 3 milliárdos forgalmuk egyharmada külföldön realizálódik, és ebben még nincs benne az egy éve nyitott bécsi cukrászda teljesítménye. A választék tekintetében igyekeznek ellenállni az amerikai és a francia trendek betüremkedésének, jóllehet, macaront ők is árulnak, de inkább a hagyomány és a tradíció jegyében fejlesztik termékpalettájukat.
A családi vállalkozás ma már 500 főt foglalkoztat, bérmunka formájában több vidéki üzemben készítik a karácsonyi főszezonra a legújabb bonbonféléket, és a több mint tízféle szaloncukrot, amelyek között az idén a sós, a karamelles-vaníliás és a praliné ígérkezik slágernek.
A Vörösmarty téri Szamos Gourmet Házat tekintik a cég zászlóshajójának, amelynek vendégei között szinte mindig több a külföldi, mint a belföldi – és ez még inkább így lesz karácsonyig, hiszen a belvárosi adventi vásárok számos turistát vonzanak.
A csokoládé manufaktúra kurzusai ugyancsak népszerűek: részt vett már hasonlón Harrison Ford is, amikor Magyarországon forgatott.
A Szamos család a hagyományos, magyar cukrászda híve. Mindegyik üzletük arculata más, de mindenhova – Bécsbe is – a központi termelőüzemekből szállítják a süteményeket és más készítményeket, a minőség tehát garantált. Szamos László szerint legfontosabb a lélek, a szakmai tudás és meg nem alkuvás a főleg hazai alapanyagok terén. Ugyanakkor sokszor kényszerülnek importra – Kaliforniából hozzák be például a mandula egy részét, mert a hazai kínálat szűkös.