Divatba jöhet a száraz utazás

Szerző: | 2024.01.27 | Hírek

Szakértők szerint 2024 egyik trendje az lehet, hogy megnő az igény a „száraz” utazások iránt.

Érdekes trend kibontakozásának lehetünk tanúi a nagyvilágban: egyre többen mondanak le az alkoholos italokról. A Gallup elemző és tanácsadó cég egyik kutatása szerint például a fiatal felnőtteknek csupán 38 százaléka fogyaszt rendszeresen alkoholt. Míg a boomerek a Gallup szerint kicsit többet isznak, mint korábban, az Y generáció tagjainak már csak 42 százaléka állítja, hogy szokott alkoholt fogyasztani. A Z generáció esetében még alacsonyabb az arány, az ebbe a körbe tartozók 21 százaléka iszik rendszeresen.

A jelenségre a turisztikai ipar is kezd felfigyelni – írja a Euronews. A Hotels.com szerint a „száraz utazás” 2024-ben jelentős trend lesz a turisták körében. Ez a cég szerint azt jelenti, hogy az utazók elkerülik majd az alkohollal kapcsolatos tevékenységeket, például az iszogatást a helyi kocsmákban, és olyan szálláshelyeket és éttermeket keresnek, amelyek kreatív alkoholmentes italokat kínálnak. Az absztinens utazók pedig rájönnek, hogy többé már nem kell beérniük ásványvízzel és üdítőitalokkal.

Az Expedia Group megbízásából végzett kutatás szerint az utazók fele szívesen szállna meg olyan szállodákban, ahol könnyen hozzáférhető alkoholmentes italokat talál, például alkoholmentes koktélokat vagy alkoholmentes sört.

Értékesebb az összeszedettség érzése és az egészség

Az alkoholmentes italok fogyasztása felé történő globális elmozdulás nem csupán múló trend, hanem világszerte egyre nagyobb lendületet vesz. „Már nem általánosan elfogadott, hogy innod kell ahhoz, hogy jól érezd magad” – mondja Lauren Burnison, a brit We Love Lucid alkoholmentes utazási cég tulajdonosa. „Az emberek kezdik megkérdőjelezni ezt a narratívát, ezért is van az, hogy növekedést tapasztalunk az alkoholmentes italok és alkoholmentes rendezvények, tevékenységek iránti keresletben” – teszi hozzá.

Burnison 2018-ban indította el utazásszervező cégét, amely alkoholmentes utakat kínál. Mint elmondta, a kalandtúrák az ő életét annyira megváltoztatták, és olyannyira szerves részévé váltak a saját újrakalibrálásának, miután letette a poharat, hogy kötelességének érezte ezt a tapasztalatot másokkal is megosztani. Egy gasztroblogger pedig arról számol be a cikkben, hogy az édesanyja 85. születésnapját a Dominikai Köztársaságban ünnepelték meg csupa alkoholmentes itallal – Virgin Mojitóval, Mango Tangóval és Piña Coladával –, az esemény így is különlegesre sikeredett.

Az Expedia kutatásában a résztvevők negyede az alkoholfogyasztás csökkentésének fő okaként azt jelölte meg, hogy összeszedett akar maradni a nyaralása alatt, ezenkívül az érzelmi és fizikai jóllétének a javítása is fontos számára. A Kantar egyik jövőkutatója szerint a wellness ma már sokkal átgondoltabb, integráltabb élmény a szállodákban, és ha az emberek elutaznak valahová, utána egészségesen és kipihenten szeretnének hazatérni.

A legtöbb alkoholmentes italt Németország gyártja a világon. Az ország napjainkban újabb fogyasztói rétegeket nyer meg azáltal, hogy jó minőségű alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú söröket, borokat és szeszes italokat gyárt. A német borászatok elkezdtek alkoholmentes borokat is készíteni, és olyan híres sörfőzdék, mint például az Alpirsbacher Klosterbräu, több mint tucatnyi országba exportálnak alkoholmentes sört is. Ezek eladási aránya ugyan jóval alacsonyabb, mint a többi söré, az viszont vitathatatlan, hogy egyre nagyobb az igény az alkoholmentes alternatívákra.
_________________________________
Forrás: turizmus.com
Kép: 123rf.com