Egy tokiói étterem megtiltja a telefonozást evés közben

Szerző: | 2023.04.03 | Hírek

A japán ramen éttermekben ki nem mondott szabály, hogy gyorsan együk meg az ételünket, majd hagyjuk is el az üzlethelyiséget. Egy étteremtulajdonos annyira komolyan veszi ezt a szokást, hogy megtiltotta vendégeinek, hogy evés közben telefont használjanak.

Kota Kai a tulajdonosa és üzemeltetője a tokiói Debu-chan étteremnek – ami japánul „pufókot” jelent –, amely idén júniusban ünnepli fennállásának ötödik évfordulóját. A levesező tulajdonosa azt tapasztalta, hogy vendégei közül azok vártak a leghosszabb ideig a levesei megkóstolásával, akik a telefonjukat nyomkodták, videókat böngésztek rajta, így több perc is eltelt, mire fogyasztani kezdtek volna – írta meg a CNN.

Sok helyen ez nem lenne akkora probléma, de a Debu-chan tulajdonosa egy olyan regionális rament szolgál fel, amely szerinte „a türelmetlen emberek számára született”. Az általa felszolgált vékony tészták mindössze egy milliméter szélesek, így nagyon gyorsan nyúlni és romlani kezdenek. E logika szerint pár perc várakozás is rossz ételélményt eredményezhet. Márciusban úgy döntött, hogy megtiltja a vendégeknek, hogy étkezés közben okostelefonokat használjanak a forgalmas időszakokban. „Amikor az ülőhelyek megtelnek, és azt látom, hogy az emberek abbahagyják az evést és inkább az okostelefonjukat bámulják, szólok nekik, hogy hagyják abba” – mondja Kai. Hozzáteszi, hogy nem helyezett ki táblákat, amelyek arra kérik az embereket, hogy tegyék el a telefonjukat, ehelyett egyénileg beszél a vendégeivel.

A Debu-chan nem az első hely, ahol az okostelefonok étkezés közbeni használatával kapcsolatos problémák előtérbe kerültek. Itthon márciusban már negyedszerre rendezték meg a „Mobil Off, Élmény On” hetet öt fővárosi étteremben, ahol azok a családok akik mobilmentesen étkeztek, ingyenes gyerekmenüben részesültek.
________________________________
Forrás: turizmus.com
Fotó: 123rf.com