Az Eger Park Hotel adott otthont a Vendéglátás Akadémia idei első, sorrendben pedig már a 9. állomásának május 8-án.

A Vendéglátás magazin szervezésében, az Unilever Food Solutions főtámogatásával indított edukációs road show-t azzal a céllal alapították, hogy a vidéki vendéglátók első kézből kapjanak friss és hiteles szakmai információkat.

A délelőtti plenáris ülésen Zoltai Anna, a NÉBIH osztályvezetője ismertette az éttermek számára is kötelező élelmiszerbiztonsági önellenőrzés követelményeit, amelyeket nemcsak a kereskedelmi vendéglátóknak, hanem a termőföldtől az asztalig minden élelmiszeripari vállalkozónak be kell tartania.

A közel száz résztvevő praktikus információkat hallhatott Balla-Seethaler Tamásgasztronómiai tanácsadótól arról, hogyan kell használni a közösségi médiát a munkaerőszerzésre.

Forgács Attila gasztropszichológus nagysikerű előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a hatásos marketing képes megváltoztatni személyes ítéletünket az ételekről, az ízekről.

Várszegi Zsolt, az Unilever Food Solutions vezető séfje azokról az élelmiszeripari alapanyagokról beszélt, amelyekkel munkaerőt takaríthatnak meg az éttermek, és csökkenthetik költségeiket. Bemutatta az Unilever kiadásában áprilisban megjelent MEP (Mise en place) című séfportré gyűjteményt.

Az ebédszünet után az Akadémia résztvevői három szekcióban, workshopokkal folytatták a napot. A menedzsment szekciót választó étteremvezetők azokkal a színkódokkal ismerkedhettek meg, amelyeket az Amsa Kft. használ takarítóeszközeinek optimális hatékonyságához.

A Mercedes-Benz rövid történetét, haszonjárműveinek legújabb fejlesztéseit ismertette Szabó András értékesítési vezető, és a vállalkozó szelleműek egy tesztvezetésen is részt vehettek.

Bősze Ákos, a METRO Horeca-vezetője pedig azokat a digitális fejlesztéseket mutatta be, amelyekkel az éttermek életét szeretnék megkönnyíteni.

A séfek szekciójában a Rational legújabb készülékeit a gyakorlat közben mutatta be Szekeres Tibor magyarországi értékesítési vezető.

Hatvani Orsolya, az Unilever Food Solutions marketing menedzsere Séfektől séfeknek digitális úton címmel tartott előadást. A résztvevők két megközelítésből ismerkedhettek meg az ázsiai inspirációkkal.

A távol-keleti konyha alapjairól Várszegi Zsolt, az UFS Fejlesztő séfje és Varju Viktor, a Bock Bistro executive séfje beszélt.

Szuna Noémi, a Kávébárbazár alapító-főszervezője vezette a barista szekciót, ahol a tradicionális olasz espressot mutatta meg Gerőcs Árpád, a Caffé Vergnano értékesítési vezetője, és a Dilmah Tea eszmeiségét, minőségét, alternatív felhasználási lehetőségeit ismertette Nagy Zsolt, Dilmah-teaszakértő.

A Vendéglátás Akadémia tavaszi előadás sorozata május 23-án, Balatonfüreden folytatódik, ősszel pedig Győrbe és Szegedre várják a vendéglátókat.