Az idén második alkalommal megrendezett Sirha Budapest nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás összességében több mint 20 ezer szakmai látogatót és 19 ország 400 kiállítóját vonzotta a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba május 9-11. között.
A kiállítás három napja alatt a szakmai látogatók egy igazán egyedi rendezvényen találhattak meg mindent, ami a saját üzleti vállalkozásukhoz szükséges. 400 kiállító mutatta be termékeit és szolgáltatásait az élelmiszerektől és italoktól kezdve a terítékeken, dekorációkon és higiéniai termékeken át a hotelek, éttermek és csomagolóipari cégek kínálatáig.

A kiállításon a látogatóknak lehetőségük nyílt hazai termékek kóstolására is a külön erre kialakított területen.

A Sirha Budapest több mint 20.000 szakmai látogatót vonzott a vendégládás és élelmiszeripar területéről. A látogatók 24%-a étterem és vendéglátóiparból, 16%-a élelmiszeriparból, 15%-a sütő-, illetve cukrásziparból, 14%-a kereskedelemből, 10%-a szállodaiparból és 8% szolgáltatóiparból érkezett. De még ennél is fontosabb, hogy a látogatók 38%-a tulajdonos vagy cégvezető, 23%-a értékesítő és beszerző, 12%-a, pedig séf, cukrász és pék volt.

 

Versenyek, bemutatók és konferenciák a kiállítás minden területéről

sirha metroA Bocuse d’Or európai döntője mellett további izgalmas versenyek is várták az érdeklődőket. A Kolonics Zoltán által második alkalommal szervezett Sirha Budapest Desszert Versenyen négy különböző kétfős csapat vett részt, akiknek egy-egy gyümölcstortát, csokoládés tányérdesszertet és artisztikát kellett bemutatniuk. A versenyt Korponai Péter (Desszert.Neked) és Mártha Róbert (Costes) csapata nyerte, de a Legjobb Tányérdesszertért és Legjobb Artisztikáért járó díjat Nagy Anna (Salon Restaurant Budapest) és Berta Gréta (Kempinski Hotel Corvinus Budapest), második helyen végző csapata vihette haza.

A kiállításon megrendezett Magyar Barista Bajnokságon dőlt el, hogy Brewers Cup kategóriában Schreiber Nikolett, Barista kategóriában, pedig Deák József képviselheti majd hazánkat a dublini Barista Világbajnokságon.

A pékipar szintén előtérbe került a rendezvény három napja alatt, hiszen a Kreativ Pékfórumon bemutatók, kerekasztal-beszélgetések, interaktív előadások várták a látogatókat olyan témákkal, mint a technológiai újdonságok, kreatív alapanyagok, továbbképzési lehetőségek és fejlődési pontok a szakmán belül.

A Konferencia teremben kerekasztal-beszélgetések zajlottak a Magyar Vendéglátók Ipartestületének szakembereivel, és a közétkeztetés kérdése is része volt a konferenciaprogramnak az ÉLOSZ által szervezett Élelmezésvezetők Napján. A Turizmus Kft. pedig a gasztronómia és a turizmus kapcsolatát boncolgatta neves előadókkal. 

A World Cuisine Summit-on pedig Frédéric Loeb, az elismert francia jövőkutató mutatta be a vendéglátóipar globális trendjeit a hazai trendekre fókuszálva, majd vitafórumot tartott a legismertebb magyar véleményformálókkal a napi üzleti tevékenységük során szerzett tapasztalataikról.

A Sirha Budapest a Trade Magazinnal közösen második alkalommal hirdette meg Innovációs Termékversenyét, melyen nagydíjat kapott a Sága Foods Zrt. csomagolóipar és logisztika kategóriában, az eisberg Hungary Kft. élelmiszer és ital kategóriában, az m-GEL Hungary Kft. sütőipari-, és cukrászati termékek kategóriában, a Kaba Zrt. szállodaipari termékek, bútorok, dekoráció, teríték kategóriában, a JRK Waste Management Hungary Kft. technológiák kategóriában.