A júliusban indult tejkampányhoz hasonlóan több hazai terméket népszerűsít a jövőben a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága, elsősorban a fogyasztás- és tudatos vásárlásra ösztönzés céljával.

Lipcsey György agrármarketing vezérigazgató-helyettes szerint az a legfontosabb, hogy a nemzetközi piacokra is eljussanak az értékes hazai alapanyagok és termékek, mégpedig kiemelten azok, amelyek az itthoni szállodák, éttermek, cukrászatok és közétkeztetők kínálatában is szerepelnek.

Miért éppen most, nyár közepén indult a tejkampány?

A Tej Terméktanács kezdeményezésére indítottuk el – mintegy bevezető kampányként -, a hazai tej ismertségét növelő marketing akciónkat, hivatkozva a jelentősen átrendeződött piaci helyzetre. Az uniós tejkvóta megszűnésével meglehetősen kaotikus helyzet alakult ki, amely a magyar tejnek és tejtermékeknek rossz pozíciót jelent. Ezért hangsúlyoztuk a kampány során a Tejszív logó jelentőségét, hiszen az garanciát jelent a minősére.

A magyar tejtermelők számára a legnagyobb felvevőpiacot a szolgáltató cégek jelentik: a szállodák, éttermek, cukrászatok, közétkeztetők. Hogyan lehet őket átállítani az olcsó import tejről a hazaira?

Részben a logó jelentette biztonság és minőség tudatosításával, részben pedig olyan akciókkal, amelyeket a Tej Terméktanács tagjai (kereskedelmi láncok, forgalmazók) terveznek a közeljövőben. A cél az, hogy árban is versenyképes legyen a hazai termék. Ehhez kapcsolódik egy rövidesen induló kommunikációs kampány, melynek egyik célcsoportja a vendéglátással foglalkozó szolgáltatók, akiket rendhagyó marketing kommunikációs eszközökkel igyekszünk megszólítani.

Elképzelhetőnek tartja-e, hogy a termelők és a forgalmazók kialakítanak egy speciális HORECA-választékot? Nagyobb kiszerelésű csomagolásban, de csökkentett áron, akár az élelmiszer nagykereskedések közbeiktatásával?

Nem elképzelhetetlen, hogy ezen a piacon a Tej Terméktanács jó promócióval, több ötlettel fog megjelenni. De az egészen biztos, hogy a kampány szerves része lesz az edukáció. Azt tervezzük, hogy már az iskolákban elkezdjük a tejfogyasztás népszerűsítését, ami például a közétkeztetők helyzetét könnyítené meg, hiszen ők már a megnövelt fehérjebevitel szerint állítják össze szeptembertől az étlapokat. De ez csak egy eleme annak, a negyedik negyedévben induló ernyőmarketingnek, amely arra hivatott, hogy kiépítse a kommunikációs csatornákat, amelyeken aztán a különféle magyar termékek (a tej mellett például a hús, a zöldség, a libamáj) értékeire hívja fel a célzott közvélemény, a vásárlók és a szakma figyelmét. Ehhez kapcsolódnak majd a fogyasztásösztönző termékkampányok, várhatóan október közepétől december végéig.