Fókuszban a mosdók és a konyha

Szerző: | 2015.05.06 | Hírek, Konyha

Több mint 3000 éttermi vendég bevonásával az SCA globális márkája, a Tork megbízásából készített felmérés azt mutatta, hogy 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a vendéglátó egységek mosdói legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület.

A válaszadók 61%-a pedig nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, továbbá a vendégek kétharmadának az is kiemelten fontos, hogy módja legyen megítélni az éttermi konyha tisztaságát és higiéniáját.

Annak vizsgálatához, hogy az éttermi élmények hogyan jelennek meg a vendégek szemén keresztül, a Tork modern szemkövető technológia felhasználásával vizuális „hőtérképet” is készített a vendégek élményeiről olyan szemüvegek alkalmazásával, amelyek rögzítik a vendégek szemének minden mozdulatát és tekintetük irányát.

Az egymással összekapcsolt szemüvegek belső keretére mikrokamerákat helyeznek el, így a szem minden egyes mozdulata mérhetővé válik. A teljes körű éttermi élmény feltérképezése érdekében a Tork 10 vendéget kért meg arra, hogy a szemkövető szemüveg viselése közben igyanak egy italt a bárban egy nyitott konyha előtt; mossák meg a kezüket vacsora előtt és vacsorázzanak meg egy éttermi asztalnál.

Minden pillantást nyers adatokká alakítottak át, amelyeket kielemeztek és három vizuális hőtérképet hoztak létre – ez utóbbiak a vendégek figyelmének irányát mutatják az étterem különböző részein (konyha, mosdó és az étkezés területe).

 

Figyelmesség minden térentable heatmap

A kiemelkedő éttermi élmény összetevőiről a Tork egy európai felmérést is végzett az éttermi vendégek közreműködésével. A két tanulmány összesített eredményei azt mutatják, hogy az éttermi élmény legfontosabb eleme az étel íze, amelyet az étkezés területe, valamint a mosdók tisztasága és rendezettsége követ.

Ám az éttermeknek egyéb szempontokat is figyelembe kell venniük. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére.

Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdekli a vendégeket: 61% nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég – 67% – számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.

10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. És itt a részletek is igen fontossá válnak – ha például a vécépapír, a papírtörülköző és a szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 %-ának élményét javítja, de 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban minőségi termékek legyenek.

A pincérekkel kapcsolatos legfontosabb elvárás a figyelmesség (73%), ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor a válaszadók kétharmada lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találja, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45% több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.