A hazai halfogyasztás ösztönzése érdekében folytatódik a Kapj rá! kampány, amelynek keretében a FeHoVa kiállításon óriásakvárium segítségével lehetett ismerkedni a hazai halfajok sokszínűségével.

Egy átlag magyar tányérjára napjainkban mindösszesen 6,18 kg hal kerül évente, míg az európai listavezető Portugáliában ez a szám 55,3 kg, és az európai átlag is 22 kg felett van. A halfogyasztás népszerűsítése érdekében a Miniszterelnökség Agrár-vidékfejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága, mint a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatósága az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. közreműködésével önálló standdal jelent meg a 2018. február 15-18. között megrendezett FEHOVA (Fegyver, Horgászat, Vadászat) Szakkiállításon. A „Kapj rá!” konyhában minden nap kétszer készültek ízletes falatok, az érdeklődők többek között megkóstolhatták a busavagdaltat zöldfűszeres mártogatóssal és a bajor káposztával töltött pisztrángot is.

„A magyar hal minősége nagyon jó, amit az is bizonyít, hogy a két évvel ezelőtti Bocuse d’Or verseny európai döntőjén magyar kecsegét készítettek a versenyzők. A szeptemberi OMÉK után az érdeklődők a FEHOVA-n ismét megtekinthették a magyar halfajtákat – közöttük a kecsegét is – bemutató, óriás akváriumot” –emelte ki Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. szóvivője.

A kampány igyekszik minél több fogyasztóhoz eljuttatni üzenetét, ezért a tervek szerint legközelebb a FitBalance Arénán, a Baba-mama expón, a Sziget Fesztiválon és a Balaton Soundon is találkozhatnak a kampány standjával.

Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnökségi tagja szerint a „FAO adatai alapján Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő Európában (2015. évben évi 15.000 tonna) és vezető helyen áll az afrikai harcsa termelésében is.”

A szakember szerint a kiállítási megjelenések, kóstoltatások és intenzív marketingkampányok mellett a kiváló vitamin-, fehérje- és omega-3 zsírsav forrásként is számon tartott halhús fogyasztását az is ösztönözheti, hogy 2018. január 1-től 5 százalékra mérséklődött az élőhal és a halhús áfakulcsa, amelynek köszönhetően egyes halboltokban csökkentek az árak.

S hogy mennyi különböző, érdekes halfaj él Magyarországon, azt a stand mellett felállított húszezer literes óriásakvárium segítségével is megismerhették a látogatók.

További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.