Hogyan pozicionálhatják magukat a szupermarketek és a hentesek a jövőben?

Szerző: | 2022.04.11 | Hírek, Konyha

Több távmunka, kevesebb idő az irodában; több otthon maradás, kevesebb elmenetel otthonról; több baráti találkozó, kevesebb buli – így lehetne összefoglalni a járvány következményeit. De mit jelent ez a szupermarketek és hentesek számára, amelyek melegételt is kínálnak, és máig fennmaradtak, köszönhetően az embereknek, akik oda járnak? Leegyszerűsítve: újra kell gondolniuk. Azt, hogy mit kínálnak és milyen időpontban.

Legyen szó ebédről, kiszolgálásról vagy bisztrókonyháról – sok szupermarket és hentes számára egy fontos üzleti szektor eltűnt vagy jelentősen összezsugorodott. Fontos új ötleteket, koncepciókat találni, amelyek ezt nagymértékben kompenzálhatják. Szekeres Tibor, a Rational Magyarország vezető értékesítési igazgatója nagyon jól ismeri ezt a problémát sok ügyfelétől: „A távmunka és az általános kapcsolattartási korlátozások bevezetésével sokan megváltoztatták étkezési szokásaikat. Például nem akarnak tovább maradni valahol, hanem inkább hazaviszik az ételt. És ez nem fog olyan gyorsan megváltozni, még a korlátozások feloldásával sem.” Véleménye szerint a szupermarketeknek és különösen a henteseknek ezért nyitottnak kell lenniük az új ötletekre.

Például, ha ételszállításról van szó: kiszállítás, elvitel vagy külső szolgáltatók igénybevétele? Ha a vásárló nem jön a hentesboltba, akkor a hentesüzlet jön hozzá. Szekeres Tibor azt mondja: „Természetesen fontos, hogy a kiszállítás gyorsan és tökéletes minőségben történjen. És ne felejtsük el, nem minden étel alkalmas szállításra, hogy azután is jól nézzen ki.”

Ezen túlmenően arra is gondolniuk kell, hogy az ételkínálatot más módon mutassák be, vagy gyorsabban tegyék láthatóvá a vásárló számára. Főleg a szupermarketekben a vásárlónak gyakran be kell járnia az egész üzletet, hogy hozzájusson a kínált melegételhez. Az alternatíva az, hogy áthelyezik a pultot a bejárati területre. Elvihető az étel, és egyben vonzó pontként szolgál. A hentesek számára is létezik hasonló megoldás: akárcsak egy bódénál, egyszerűen csak kiadják az ételt, és a vásárlónak be sem kell lépnie a boltba.

Nyitottnak kell lenni az új ötletekre | Fotó: AdobeStock

Ezekkel az ötletekkel kapcsolatban Szekeres Tibor fontosnak tartja a higiéniai szempont hangsúlyozását. A vásárlók minden eddiginél jobban értékelik az áruk csomagolását. Adagonként és lehetőség szerint fenntartható csomagolásban vagy betéti rendszerrel. Bár eleinte kissé bonyolultabb, az utóbbi azzal az előnnyel járna, hogy a vásárlók visszakapnák az ételt ugyanabban a csomagolásban – ezért visszamennének ugyanabba a szupermarketbe vagy hentesboltba.

A minőség mellett a változatosság is egyre fontosabb szerepet kap: a változó napi ételek, a vegetáriánus ételek a hentesnél és a szupermarket különlegességei régóta jellemzőek. Az ügyfelek sokféle konyhát és receptet ismernek.

„Ez sok szupermarket és hentes számára komoly kihívást jelent” – mondja Szekeres Tibor. „Megfelelő készülék nélkül sok tapasztalatra és igazán jól képzett személyzetre van szükség. De szakképzett munkaerőt sem könnyű találni olyan gyorsan.” Ezért ajánl olyan konyhai készülékeket, mint például a Rational iCombi Pro kombipárolóját, amely rutinfeladatokat végez, gyorsan feltölti a pultot, és már egy rövid képzési időszak után bárki által működtethető.

A szupermarketek és hentesek számára tehát nem nehéz túllépni hagyományos üzletükön, és új trendekkel bevonzani a vásárlókat.

Kapcsolat:

RATIONAL Magyarország
Bemutató- és tréningközpont

1152 Budapest, Szentmihályi út 167-169.
AsiaCenter, Nyugati szárny 2.emelet

E-mail: info-hungary@rational-online.com
Web: https://www.rational-online.com

Facebook http://facebook.com/RATIONAL.AG
Twitter      http://twitter.com/RATIONAL_AG
Youtube http://www.youtube.com/user/RATIONALAG
LinkedIn  https://www.linkedin.com/company/rational-ag/

(X)