A Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara célja, olyan szakmai tagozatok létrehozása, mely tagozatok a hasonló szektorban működő Vállalkozások aktív részvételével jönnek létre. Ezen kezdeményezés keretén belül jött létre az öt fős, egy témavezetőből és négy érdekelt tagvállalatból álló HORECA „akciócsoport”.

A február 26-i alakuló ülést Ferdinando Martignago, a MOLK elnöke és Dávid Ilona (Meta Stúdió Optimum Kft.) vezette. Ferdinando Martignago szerint a HORECA tagozat megalakulása nem csupán a kamara első szakmai tagozatát jelenti, de alapja is minden, a későbbiekben alakuló akciócsoportnak, amelyek legfontosabb hozadéka az információáramlás és –csere. Elsődleges célként a tagok fejlődését és ösztönzését emelte ki a működési hatékonyság növelése, megfelelő megjelenés biztosítása valamint projekteken való közös részvétel által. A belépés önkéntes, és lehetőség nyílik külső szakmai konzulensek bevonására is.

A HORECA megalakítása régi adósságot pótol, és egy fontos szakmatársadalmi igényt elégít ki.
A szervezet célja és feladata ugyanis, hogy az ágazat problémáira közösen keressen megoldást, a tapasztalat- és információcsere révén pedig közös projekteket, fejlesztéséket dolgozhassanak ki, hosszú távú célja tehát hozzájárulni a szakma jövőbeli minőségi fejlődéséhez.

Emellett lehetőséget nyújt a vizibilitás és az attraktivitás növelésére is.  Ennek érdekében a tagozat legalább évi 3 esemény megrendezését és néhány sajtómegjelenést vállal. Az attraktivitást továbbképzési és szakmai tanfolyamokon/webináriumokon keresztül tervezik megvalósítani, az éves tevékenységet pedig összefoglaló jelentéssel zárni.