A vendéglátást megosztó témát vállalt fel a Piqniq Budapest rendezvénye.

A „Piqniq Budapest gasztronómiai vállalkozások edukációs közössége” február végén tartotta meg második rendezvényét. A tavaly novemberi első, „Cukormáztól a profitig” rendezvényük a sütis vállalkozásokkal foglalkozott, a népszerű téma után most sokkal komolyabb vizekre eveztek a szervezők, és a „Húsevők vs vegánok – a gasztronómia üzlet, nem háború” címet adták eseményüknek.

A szervezők hangsúlyozták, hogy a provokatív cím ellenére nem céljuk a két tábor közti árkok mélyítése, de mindenképpen fontosnak tartják, hogy a gasztronómiához köthető vállalkozások figyelmét felhívják az egyre erősödő húsmentes trendre, és az ezzel kapcsolatban felmerülő új kihívásokra. A teljes értékű növényi alapú fogások beépítése az akár hagyományos, húsos étlapba a fenntarthatóság szempontjának előtérbe kerülése, és az egyre növekvő fogyasztói igény miatt már nem megkerülhető.

Az első beszélgetésben elsősorban a budapesti vega/vegán helyzetet elemezték. A kerekasztal vendégei Bede Anna, a vegasztrománia blog szerzője, Antalóczy György kávészakértő és a Flow Coffee Bar & Bistro tulajdonosa, Szűcs Ádám az Egy nap a városban blog szerzője és Szatmári Ferenc, aki Főzelékes Feri néven vált ismertté. Az első programpont után következett Forgács Attila gasztropszichológus nagy sikerű előadása, aki arra kereste a választ, hogy milyen jelenségek állhatnak a húsmentes táplálkozás és a fogyasztói szokások megváltozása mögött. A második kerekasztalban olyan vendéglátó egységek képviselői szólaltak meg,  akik vagy teljesen a növényi alapú étkezésre fókuszálnak, vagy sikerrel bővítették az amúgy vegyes étlapot ebbe az irányba is.  A beszélgetésben Saás Petra a Fruccola ügyvezetője és alapítója, Várvizi Péter szaktanácsadó és élelmiszermérnök, a Larus étterem kreatív séfje, Papp Péter a Las Vegan’s tulajdonosa és a Vegan Garden alapítója, illetve Pethő Dániel a Csalogány26 étterem séfje osztott meg hasznos üzemeltetési kérdéseket a közönséggel.

A vendéglátós szakembereket is igencsak megosztó témára, az előadásokra, és az eseményt követő kapcsolatépítő estére nagyon sokan voltak kíváncsiak, több mint kétszázan regisztráltak a rendezvényre, amelynek a Horizont Kávézó és az egykori moziterem biztosított helyszínt.

A Piqniq Budapest mögött a gasztronómia különböző területéről érkező szakemberek állnak, van közöttük üzletnyitási tanácsadó, konyhatechnológiai cég képviselője, vendéglátóhelyek pénzügyi tanácsadója, illetve gasztro marketing és stratégiai szakember. A kezdeményezés egyik fő célja, hogy egy új szakmai közösség kialakulásának biztosítson teret a gasztronómia és a vendéglátás területén működő vállalkozások számára.