Alma, baromfi termékek, borok és halak kerülnek középpontba a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó kampányában. A „fogyasztói kosár” akcióban az egyes termékek, egymást követően, idényjelleggel jelennek majd meg. Cél a fogyasztásösztönzés, és az, hogy minél többen válasszák a friss, minőségi hazai árut.

Kijelenthető, hogy a magyar élelmiszerek, a magyar ízek híresek, keresettek, és a hazai gasztronómia is ezekre a jó minőségű élelmiszerekre épül. Mégis, az elmúlt két évtized az élelmiszerek előállítói és a fogyasztók közötti távolság növekedését hozta. Ez, valamint az élelmiszer-feldolgozás technológiai változásai, s a fogyasztók életmódjában bekövetkező változások, fókuszba állították az élelmiszerbiztonság kérdését.

–A jó bornak is kell a cégér, ugyanezzel a hasonlattal élve a minőségi hazai termékre is mindig érdemes a fogyasztók figyelmét felhívni. Idén is kiváló minőségű a magyar alma, hamarosan kóstolható az újbor, a Márton-napi libapecsenye. Hazánk élen jár az édesvízi haltermelési technológia területén, mindezek ellenére kevés itthoni halat fogyasztunk. A rövid ellátási lánc egyik színtere a piac, hiszen itt a fogyasztók közvetlenül az eladóval, termelővel találkozhatnak – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón.

Az idénytermékek kampánya az alma népszerűsítésével indul és a népi hagyományokat követve – Márton-nap környékén -, a libamáj és a libatermékek, majd az újbor időszakában a borok (a furmint, a kékfrankos és kiemelten az aszú, mint az ünnep bora) következnek. A karácsony elképzelhetetlen egészséges, hazai hal nélkül, így a kampány utolsó termékeként ennek népszerűsítése a cél.

Az integrált ernyőkampány szimbóluma a kosár, amelybe, az OMÉK jelszavával élve „a magyar föld legjava” kerül .– Szeretnénk a tudatos vásárlói és  fogyasztói réteg megerősödéséhez hozzájárulni – mondta el Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese. Célunk, hogy a magyar élelmiszerek magas beltartalmi értéke és megbízható, ellenőrzött minősége mindenki számára egyértelmű legyen. A „helyi termék” évében ennek fontosságára kívánjuk felhívni a figyelmet.

– Szeretnénk megmutatni a vásárlóknak, hogy a kosárba kerülő értékes hazai alapanyagokból hogyan lehet könnyen elkészíthető, ízletes és egészséges ételeket főzni – Lipcsey György szerint ez is fontos eleme a kampánynak. – A tévé- és rádiószpotok, rádiós nyereményjátékok, valamint a nyomtatott és online hirdetések mellett Facebook-promóció is segíti a megfogalmazott üzenetek eljutását minél szélesebb körhöz. Egy közismert séf segítségével az adott hónap kiemelt termékéhez kapcsolódó recepteket osztunk majd meg az érdeklődőkkel. A sztárszakács főzni is fog, kisfilmeken keresztül, bárki ellesheti az általa készített ételek speciális fogásait, a szakember főzési praktikáit. A videókat az Agrármarketing Vezérigazgatóság Facebook-oldalán is közzétesszük. A vásárlókat szeretnénk közvetlenül is megszólítani, kevésbé hagyományos módon: az alma esetében például a munkába igyekvőket lepjük majd meg az ízletes, finom gyümölccsel a buszokon, villamoson vagy metrón. De egyes termékek esetén, a már jól ismert áruházi kóstoltatás és bemutató is szerepel a terveink között.