Jönnek a helyben sütött okos élelmiszerek

Szerző: | 2021.06.02 | Hírek

Június elején a legnagyobb hazai diszkonthálózatban debütál az okos élelmiszerek egyik vezető brandjének, a Vitajónak helyben sütött első terméke.

A rusztikus cipó a gasztronómiai élmény mellett ugyanazokat a kedvező élettani előnyöket ígéri a fogyasztóknak, amit korábban piacra került csomagolt formátumai. A bake-off szegmensben a márka fő üzenete a frissesség, a minőség és az immunrendszer normál működésének támogatása. Az innovációval és a hozzá kapcsolódó jogokkal rendelkező Hajdúsági Sütödék-csoport meghatározó szereplője a kedvező élettani, egészségügyi előnyöket is nyújtó sütőipari termékek piacának.

Az első okos élelmiszerek – csaknem 17 éves kutatás-fejlesztés, piackutatás és számos jogi eljárást követően – négy éve kerültek forgalomba. Napjainkban közel háromezer magyar üzletben érhetők el, és évi több, mint kétmilliárd forintos forgalmat generálnak.

„Már az induláskor azt ígértük, hogy az elsőként piacra került csomagolt formátumokat további új termékek követik majd, és előbb-utóbb valamennyi sütőipari szegmensben elérhetők lesznek a kedvező élettani hatást nyújtó brandjaink – mondta Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója, a Smart Food (Okos Élelmiszer) élelmiszer-egészségkoncepció kidolgozója. 2021 a bake-off szegmensben történő megjelenés éve.”

A Hajdúsági Sütödék-csoport innovátorként és részben gyártóként motorja az új élelmiszer-egészség koncepció hazai és nemzetközi elterjesztésének. Induláskor a bake-off szegmensben elsősorban franchise partnereire támaszkodik. Ugyanakkor a cég közel egymilliárd forintos fejlesztést hajt végre, és ősszel kezdi tesztelni a kizárólag okos élelmiszerek gyártására specializálódott új üzemét.

Az okos élelmiszer koncepció lényege, hogy olyan finom és teljes gasztronómiai értékű élelmiszereket – elsősorban sütő- és édesipari termékeket – fejlesztenek, amelyek kedvező élettani, nemegyszer betegségek kialakulásának a kockázatát csökkentő szolgáltatást is nyújtanak a fogyasztóknak. A HS-csoport üzleti modellje, hogy speciális gyártó-piaci franchise rendszer keretében itthon és külföldön lehetővé teszi más sütőipari cégek számára is a speciális termékek gyártását, forgalmazását. Magyarországon jelenleg hét partnerrel dolgoznak együtt, nemzetközi piacra lépésük 2022-ben várható.

Az egészséget alapvető élelmiszerekkel támogató okos élelmiszer koncepció társadalmi jelentőségét jól jelzi, hogy 2018-ban beválasztották Magyarország 100 legérdekesebb innovációja, 2019-ben a Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb újítás közé.