Kampány indul a bárányhús fogyasztásának növeléséért

Szerző: | 2022.03.29 | Hírek

Fogyasztásösztönző promóciós kampányt indított az Agrárminisztérium és a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet az Agrármarketing Centrum közreműködésével. Húsvét hagyományos ünnepi ételei közé tartozik a bárány, ezért időzítették a piacok fejlesztése és a belföldi fogyasztás népszerűsítése érdekében a kampányt a mostani időszakra.

A legelőre alapozott bárányhústermelés fenntartható módja az élelmiszerelőállításnak, és a természet védelme mellett különleges gasztroélményt is biztosít a fogyasztóknak – emelte ki Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a juh- és bárányhús fogyasztását ösztönző kampány megnyitóján. A juhágazat azon állattenyésztési terület, mely az elmúlt évben is fejlődni tudott köszönhetően az európai piacon megfigyelhető fogyasztási trendeknek. A felvásárlási árak növekedtek, élőállat esetében egy év alatt 10 százalékos rnövekedés volt tapasztalható, ezért a juh amellett, hogy fenntartható módon tartható, perspektivikus ágazatnak tekinthető.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy a juh- és a bárányhús fogyasztásának régi hagyománya van Magyarországon, és a mai modern konyhakultúrába is kiválóan beilleszthető. Ennek ellenére hazánkban az évi egy főre jutó 18-20 dekagramm juhhús fogyasztással messze elmarad az uniós 1,3 kg-tól.

Bátor Árpád, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület elnöke a szakmaközi szervezet legfontosabb feladatának tartja, hogy az ágazatban olyan feltételeket teremtsen, amely valamennyi szereplő számára elégedettséget okoz. Jelen időszakban a juhászat relatív kedvező helyzetben van a többi állattenyésztő ágazathoz képest, hiszen az extenzivitásából adódóan kisebb mértékben érinti az energiaáremelés a kismértékű abrakfogyasztása miatt, a takarmányáremelkedés a minimális importhányad miatt, a forint gyengesége, mivel a termék szinte teljes egészében exportra kerül.

Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója nagy előrelépésként tekint a most kezdődő fogyasztásösztönző kampányra. A szakmaközi szervezet céljának tekinti, hogy újra fellendítse a hazai juh- és bárányhús fogyasztását Magyarországon, és húsvét közeledtével visszatér az a szokás, hogy hazai bárányhús kerül az ünnepi asztalra.