Közel 60 magyar kiállító az idei düsseldorfi ProWein szakvásáron

Szerző: | 2023.03.27 | Hírek

Március 19–21. között rendezték meg az idei düsseldorfi ProWein szakvásárt, amelyen közel 60 magyar kiállító is részt vett.

2023-ban is nagy sikert aratott Düsseldorfban a ProWein. A borok és szeszesitalok vezető nemzetközi szakvására idén többek között a fenntarthatósággal, a borok alternatív csomagolásaival, valamint az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú italokkal foglalkozott.

Erre épített Kylie Minogue popcsillag is, aki a ProWein keretében mutatta be új, alkoholmentes rozé pezsgőjét.

Az idei ProWein szakvásáron felsorakozott minden és mindenki, akinek az ágazatban neve és hírneve van. A világon nincs még egy olyan szakvásár, amely ilyen átfogó kínálattal szolgálna. A mintegy 6000 kiállító 86 százaléka Németországon kívülről, több mint 60 országból érkezett. A borok és szeszes italok vezető világpiaci szereplői ugyanúgy felsorakoztak, mint az importőrök és az exportőrök, a kereskedelmi ügynökségek, a kiemelt színvonalú borászatok, illetve a termelő együttműködések és szövetkezetek.

A legnagyobb kiállító nemzet a szakvásáron hagyományosan Olaszország, majd a rangsorban Franciaország és Németország következik Spanyolország előtt. A rendezvényen a tengerentúli országok borai és a szeszes italok szekciói is lenyűgöző kínálattal sorakoztak fel.

A közösségi közlekedésben éppen a szakvásár napjain zajló sztrájkok ellenére a ProWein 49.000 szakmai látogatót vonzott a kereskedelem és a gasztronómia világából (a 2022-es 38.000 után). A kimagasló döntésképesség ismét rekordot döntött: a látogatók kétharmada részese volt a beszerzési döntéseknek. Emellett a kimagasló nemzetközi részvétel is megerősítést nyert: a látogatók 141 országból érkeztek (2022-ben 145 országból). Az ázsiai térség ismét feltűnően erőteljesen képviseltette magát.

Az érdeklődés középpontjában idén nem csupán a piacvezető termővidékek borai álltak: nagy kereslet övezte az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú italokat, valamint az alternatív csomagolásokat is. A látogatók fele érdeklődött az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú italok, egyharmada pedig az alternatív csomagolások iránt.

Hazánkat közel 60 kiállító képviselte az idei szakvásáron, köztük több évről évre visszatérő, és számos olyan borászat, ill. pálinkafőzde is, amelynek ez volt az első ProWein-részvételük. A központi boros közösségi stand az Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Ügynökség kooperációjaként valósult meg több mint 30 borászat részvételével, egész nap színvonalas masterclassokkal, élőzenével.

A nagy stand köré rendeződve önálló közösségi standon szerepelt a Villányi borvidék és több egyéni kiállító. A szeszes ital szekcióban pálinkás közösségi standon három főzde és a Pálinka Nemzeti Tanács mutatkozhatott be, de ebben a szekcióban ugyancsak volt egyéni kiállító is.

Németországon kívül 2023-ban összesen hat ProWine-szakvásár szerepel a programban: a Wine Gourmet Japan – Powered by ProWein (április 12-14.), a ProWine Singapore (április 25-28.), a ProWine Hong Kong (május 10-12.), a ProWine Sao Paolo (október 3-5.), a ProWine Shanghai (november 8-10.), valamint a ProWine Mumbai (november 24-25.).

A soron következő düsseldorfi ProWein szakvásárt 2024. március 10–12. között rendezik meg.
___________________________________________
Forrás: turizmus.com
Fotó: ProWein