A kulináris innovációt díjazza az MTÜ a Gourmet Fesztiválon

Szerző: | 2017.05.17 | Események, Hírek

A legjobb újrafelfedezett tradicionális magyar ételt keresi a Magyar Turisztikai Ügynökség az idei Gourmet Fesztiválon. Az MTÜ szervezésének köszönhetően a négynapos rendezvényen a világszerte ismert Master of Wine és Master Sommelier, Ronn Wiegand Ruprecht László séffel, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével karöltve lép majd színpadra, hogy a legjobb magyar borokat a legjobb hazai ételekhez társítsa.

Ronn Wiegand hat olyan magyar bort választott ki az eseményre, amelyek véleménye szerint együtt a „magyar borok új arcát” képviselik.

A Gourmet Fesztivál és az állami bormarketingért is felelős Magyar Turisztikai Ügynökség idén közösen dolgozik azon, hogy felhívja a figyelmet a minőségi magyar borokra és ételekre. A fesztivál Gasztroszínpadán május 19-én, pénteken délután az MTÜ szervezésében fog össze a Master of Wine és a kreatív séf: Ronn Wiegand és Ruprecht László, hogy közösen mutassák be miként lehet tökéletes a minőségi borok és minőségi ételek párosítása.

A színpadon kiderül majd, hogy melyik szamorodni illik a legjobban az epres túrós réteshez, vagy hogy a bikavérek közül melyiknek az ízvilága egészíti ki a legjobban a konfitált római köményes, sörretkes szarvascombot.

Ronn Wiegand a Gourmet Fesztiválra hat magyar borral készül, amelyeket a legfontosabb borrégiók családi borászataiból gyűjtött össze: Tokajból és Somlóról érkeznek a fehérborok, Villányból és Egerből pedig a vörösek. „Ezek együtt a magyar borok új arcát képviselik – olyanok, amelyek jól összehasonlíthatóak a világ más, kiemelkedő minőségű boraival” – mondta Ronn Wiegand.

A Magyar Turisztikai Ügynökség nemcsak a Gasztroszínpad műsorának színesítésében vesz részt a Gourmet Fesztiválon, hanem a legjobbak elismerésében is. Az MTÜ egy különdíjat alapított, amelyet az az étterem kaphat meg, amely a legérdekesebb, legjobban újragondolt tradicionális magyar ételt szolgálja fel a fesztiválon. Az MTÜ Kulináris Innováció Díját – amelyhez egy jelentős PR kampányt is felajánl az ügynökség a győztesnek – a rendezvény zárónapján, május 21-én, vasárnap este adja át a Magyar Turisztikai Ügynökség a fesztivál szervezőinek másik négy díjával közösen.