A Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztése, szélesebb körben való megismertetése érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség meghirdette a Szent Márton-napi Libalakomát népszerűsítő kampányát.

A kampány elindítását november 7-én, a Belvárosi piacon sajtótájékoztató keretében jelentették be. A kampány része az „Át kell élned, hogy elhidd – Magyarország rád vár!” – szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ.

A tájékoztatón Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója elmondta: „A Magyar Turisztikai Ügynökség fontos küldetésének tartja, hogy a Szent Márton napjához kötődő hagyományokat újjáélessze, és minél szélesebb körben megismertesse. Ezáltal minél többen tudjanak a Libalakoma és az újbor kóstolásának hagyományáról. Ehhez kapcsolódik legújabb kampányunk, a Szent Márton-napi Libalakoma, melynek célja a magyar liba becsületének helyreállítása.”

„A Magyar Turisztikai Ügynökség országos felhívásához több száz étterem csatlakozott. A kampány keretében a vendéglátóhelyek a liba köré építik fel menüajánlataikat, emellett fókuszba helyezik a helyi, évszakra jellemző alapanyagokat, valamint az újborokat” – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki arra kérte a vendéglátó egységeket, hogy ezen a napon is mutassák meg a visszahívó magyar vendégszeretetet legalább egy apró gesztus keretében.

A sajtótájékoztatón Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke a Szent Márton-napi tradicionális ételeket és a liba alapú fogások szerepét ismertette a magyar gasztronómiában. Ezt követően Szulló Szabina konyhafőnök a magyar alapanyagok fontosságát emelte ki, két általuk kreált libaétel-különlegességet kiemelve.

Krasznai Zsófia nemzetközi borakadémikus pedig az újbor hagyományáról, jellegzetességeiről, valamint a libaételekhez való párosításáról beszélt.

A Szent Márton-napi Libalakoma keretében az Ügynökség egy ernyőt biztosít azon programoknak és ajánlatoknak, amelyek a november 11-i ünnepkörhöz kapcsolódnak. Az MTÜ felhívására jelentkező vendéglátóegységeket és kínálatukat a hellomagyarorszag.hu weboldalon gyűjti össze és teszi közzé az Ügynökség.

Az MTÜ átfogó, országos integrált kampányában kiemelten népszerűsíti a Libalakomához csatlakozott vendéglátó egységeket az említett honlapon, valamint intenzív kommunikációs kampányt folytat többek között véleményvezérek bevonásával annak érdekében, hogy minél többen kapjanak kedvet, és tervezzenek programot 2017. november 11-re.

A kampányhoz az Ügynökség felkérésére a 2016-os Bocuse d’Or európai döntőjének nyertese, Széll Tamás és Szulló Szabina séfek ajánlanak receptet, amelyek az alábbi oldalakon érhetők el: www.hellomagyarorszag.hu/oszimenukhete

A Szent Márton-napi Libalakoma kapcsán további információkért kattintson az alábbi linkre: http://hellomagyarorszag.hu/libalakoma