Az év ugyan a végéhez közeledik, de a versenyszezon most kezdődik. Lezajlott a Bocuse d’Or hazai selejtezője, valamint az utánpótlás-válogatás, a döntőre februárban kerül sor a SIRHA Budapesten, és ott derül ki, melyik séf-commis páros képviselheti majd Magyarországot a torinói európai versenyen, majd aztán reményeink szerint a 2019. januárjában esedékes lyoni döntőn. Az viszont már tudható, hogy idén először lett mátrai borász az Év Bortermelője, hiszen Szőke Mátyáshoz került a rangos elismerés.

Csináljunk éttermet rovatunkban év végi számvetést készítünk, tanulságokat és jó gyakorlatokat összegezve. A Buddha-Bar Budapest Klotild Palace vezetőivel arról beszélgettünk, hogy a szálloda éttermei és bárja miként tudja bevonzani a magyar közönséget, míg a The Ritz-Carlton, Budapest Deák St. Kitchenje a lazaságot vegyíti a magas sztenderdekkel. Tischler Petra, a The Fishmarket kreatív séfje a halakról ad hasznos tippeket, míg Pesti István a konyhafőnök felelősségét, a siker titkát és a stratégiákat elemzi, éttermeken át. Egy hiánypótló cikkben pedig a sörök és a desszertek párosításáról írunk.

December azonban a pezsgők hónapja, hiszen az év végi céges és családi ünnepek során leggyakrabban a buborékos italok legkedveltebbje kerül elő, aminek történetét mi is elmeséljük. (Kiderül: nem Dom Perignon volt a téma úttörője.) És igyekszünk tisztázni a szakéval kapcsolatos téves nézeteket is, hiszen a japánok nemzeti itala nem bor és nem is párlat, hanem a maga nemében önálló kategória. Az ember és az alkohol kapcsolatát vizsgáló sorozatunkban pedig a Kolumbusz előtti Amerikába teszünk képzeletbeli látogatást. Hazai pályán viszont megnézzük, miként tud működni egy főzde sokcsapos márkasörözője, és hogy vajon mennyire piacképesek a magyar borok Angliában.