Mobilalkalmazások az éttermi rendelésekben

Szerző: | 2022.03.16 | Hírek

Az érintés nélküli rendelés és a kényelem mindenképp egy előny egy vendéglátóhelyen, ám a fogyasztóktól az a visszajelzés, hogy nem ezek az elsődleges okok az alkalmazások letöltésére. A válaszadók közel fele ezért tölt le egy adott alkalmazást, hogy hűségpontot kapjon a vásárlásai után, 39 százalékuk pedig kifejezetten adott kedvezmény miatt teszi.

A hűségprogramok ösztönzik az alkalmazáshasználatot, ezért egy-egy appnak ahhoz, hogy kitűnjön a több ezer közül, a hűségjutalmakra és az alkalmazás-exkluzív promóciókra kell összpontosítania – derül ki a Service Management Group új kutatásából.
Mivel az éttermi élmény egyre gyakrabban kerül az éttermen, kávézón kívülre, fontos, hogy a vendéglátóhelyek új lehetőségeket találjanak az alkalmazások használatának ösztönzésére.

Az adatok azt mutatják, hogy az alkalmazásrendelési élmény évről évre javul – a válaszadók 43 százaléka gondolja úgy, hogy jobb vagy sokkal jobb, mint a személyes rendelés –, azonban még mindig bőven van min javítani. Csaknem minden negyedik fogyasztó arról számol be, hogy nem tud személyre szabni vagy cserélni, ha hibás rendelést kapott, vagy nem tudja megrendelni a kívánt termékeket. Az első két hiba pedig azzal a következménnyel jár, hogy majdnem minden harmadik válaszadó abbahagyja az alkalmazás használatát.

Borravaló mobilon?
A Bluedot kiadta a  State of What Feeds Us jelentés hatodik részét,  amely az egészségügyi válság kezdete óta folyamatosan figyelemmel kíséri a fogyasztói magatartást és az éttermi szokásokat. A kutatás a mobilos rendelések folyamatos növekedését mutatta, és kiderült, hogy a fogyasztók általában elégedettek az éttermi mobilalkalmazásokkal. Ugyanakkor nőtt a csalódottság a mobilon keresztül felvett rendelések hosszabb várakozási idejével kapcsolatban.

A fogyasztók közel fele jelezte, hogy valószínűleg töröl egy éttermi alkalmazást, ha hidegen kapja meg az ételt.

A tanulmány most először vizsgálta a mobilalkalmazások használatát és az adatvédelmet, és megállapította, hogy a fogyasztók túlnyomó többsége hajlandó figyelmen kívül hagyni az adatvédelmi aggályokat, ha az jobb szolgáltatást jelent. Minden negyedik fogyasztó megosztaná mobilhelyzetét, ha ez biztosítja, hogy a rendelése pontos helyre és időben érkezik.

Szintén most először vizsgálták meg a borravaló kérdését: a fogyasztók többsége (80 százaléka) a harmadik féltől származó alkalmazásokra is hajlandó borravalót adni.

A világjárvány hatására a mobilalkalmazás-használat magas szárnyalásba kezdett, és a tanulmányokból az derült ki, hogy a nyitás után is tovább szárnyal; a fogyasztói kényelem kulcsfontosságú téma a sikeres vendgélátásban. A szakemberek szerint az elkövetkező években az éttermi márkák sokat fognak befektetni a digitális dolgokba, mind üzleten belül, mind pedig kívül, azaz a rendelési alkalmazásokon kívül az érintésmentes vagy mobilon keresztül elérhető menükben is, és emellett nagy hangsúlyt fektetnek majd arra, hogy javítsák a sebességet és a könnyebb használatot. Ezek már az étkezési élmény részeivé válnak, és az ilyen szintű kényelem elnyeri a márkahűséget.