Nagy érdeklődés a Vendéglátás Akadémia balatonfüredi állomásán

Szerző: | 2018.05.23 | Hírek, Vendéglátás Akadémia

A Vendéglátás magazin szakmai road showjának idei második állomásán május 23-án Balatonfüreden, a Hotel Annabella konferenciaterme is megtelt. A legnagyobb érdeklődést a a séfek helyzetéról és a munkaerőhiány lehetséges megoldásairól szóló előadások váltották ki.

A délelőtti plenáris ülésen Sipos Katalin, a NÉBIH felügyelője ismertette az éttermek számára januártól már kötelező élelmiszerbiztonsági önellenőrzés követelményeit, amelyeket nemcsak a kereskedelmi vendéglátóknak, hanem a termőföldtől az asztalig minden élelmiszeripari vállalkozónak be kell tartania. A legfontosabb információk elérhetők a NÉBIH honlapján.

A több mint 120 résztvevő nagy érdeklődéssel hallgatta Csatlós Csilla coach előadását arról, hogyan lehet segíteni a kiégett séfeken. A bázakerettyei Bonne Chance étterem tulajdonosa, topmenedzseri pályáját lezárva egy olyan területen is dolgozik, ahol egyre nagyobb segítségre szorulnak a munkájukkal a maximalizmusra törő vendéglátó szakemberek. Útmutatása alapján meg kell találni az optimális arányt a magánélet és a munka között.

Bősze Ákos, a METRO Horeca-vezetője azokat a digitális fejlesztéseket mutatta be, amelyekkel az éttermek életét szeretnék megkönnyíteni. A Vendéglátás Akadémiára regisztráltak számára felajánlotta azt a lehetőséget, hogy ingyen elkészítik az éttermek honlapját.

Varju Viktor, a Bock Bistro executive séfje arról beszélt, hogyan próbálja egyensúlyban tartani 54 emberét, milyen módszerekkel lehet jól teljesíteni a szakmában, és megőrizni az emberi kapcsolatokat.

Várszegi Zsolt, az Unilever Food Solutions vezető séfje azokat az élelmiszeripari alapanyagokat ismertette, amelyekkel munkaerőt takaríthatnak meg az éttermek, és csökkenthetik költségeiket, és bemutatta az Unilever kiadásában áprilisban megjelent MEP (Mise en place) című séfportré gyűjteményt.

Az ebédszünet után az Akadémia résztvevői három szekcióban folytatták a napot. A menedzsment szekciót választó étteremvezetőket azokkal a színkódokkal ismertette meg Antal Péter, amelyeket az Amsa Kft. is használ takarítóeszközeinek optimális hatékonyságához.  Egy új, integrált éttermi szoftvert ajánlott a megjelentek figyelmébe Farkas Magdolna, a GSS Hungary Kft. ügyvezetője.

Az ország egyetlen cukorgyárában, Kaposváron már készülnek olyan termékek is, amelyek jó marketingeszközként segíthetik az éttermek ismertségét.

A séfek szekciójában a Rational legújabb készülékeit a gyakorlat közben mutatta be Szekeres Tibor magyarországi értékesítési vezető. Hatvani Orsolya, az Unilever Food Solutions marketing menedzsere Séfektől séfeknek digitális úton címmel tartott előadást.  A résztvevők két megközelítésből ismerkedhettek meg az ázsiai inspirációkkal, a távol-keleti konyha alapjairól Várszegi Zsolt beszélt.

Szuna Noémi, a Kávébárbazár alapító-főszervezője vezette a barista szekciót, ahol a tradicionális olasz espressot mutatta meg Gerőcs Árpád, a Caffé Vergnano értékesítési vezetője, és a Dilmah Tea eszmeiségét, minőségét, alternatív felhasználási lehetőségeit ismertette Nagy Zsolt, Dilmah Tea szakértő.

A Vendéglátás Akadémia idei előadás sorozata októberben folytatódik, akkor majd Győrbe és Szegedre várják a vendéglátókat.