A nagy melegben jobban fogy a sör

Szerző: | 2017.08.07 | Hírek, Italsor

A meleg nyár máris érezteti hatását a magyar sörpiacon, emelkedik idén a sörfogyasztás, de a Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint még nem érte el a kilencvenes évek átlagos fogyasztását.

A Sörszövetség tájékoztatása szerint az idei év második negyedében 2,5 százalékkal növekedett az értékesített sör mennyisége az előző év hasonló időszakához képest. Ennek ellenére a magyar sörpiac meg sem közelíti régi csúcsait, amikor az egy főre eső éves átlag fogyasztás 100 liter körül volt, szemben a mai alig több mint 60 literrel – mondta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) igazgatója.

A második negyedév még csak az idei átlagon felüli meleg első nyári hónap, a június adatait tartalmazza, de a Sörszövetség szerint a tartós meleg várhatóan hasonló vagy ennél is nagyobb mértékű növekedést eredményez a nyáron. Az elmúlt évek adatai szerint ugyanis a hőmérő higanyszálának emelkedésével egyenes arányban nő a sörfogyasztás. Legutóbb 2015-ben dőltek sorra hőmérsékleti rekordok, és akkor 173 ezer hektoliterrel több sör fogyott Magyarországon az év harmadik negyedévében, mint az azt megelőző esztendőben – ez mintegy 35 millió korsó sörnek felel meg.

A belföldi sörfogyasztást 2015-ben a rendkívül forró nyár növelte. Tavaly ezzel szemben a tavaszi, második negyedéves időszak volt a legerősebb, nem kis részben a magyar labdarúgó válogatott EB-s menetelésének köszönhetően.

Tavaly összesen 6,7 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető belföldi sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. Ez 2,5 százalékos növekedés 2015-höz képest. A javulás kizárólag az exportnak tudható be, amely 40 százalékkal nőtt egy év alatt.

Az adatok szerint több magas minőségű és drágább prémium sört ittak a magyar fogyasztók tavaly. Mintegy 100 ezer hektoliterrel több fogyott a prémium és szuper prémium kategóriájú sörökből, amely mintegy 10 százalékos növekedést jelez, a középkategóriás termékek forgalma alig valamivel volt kevesebb a 2015. évinél. A múlt év hosszú idő óta az első olyan év volt, amikor csökkent az olcsó, gazdaságos árkategóriájú sörök forgalma – 3,6 százalék volt a visszaesés.