Olasz Hetek az Auchan áruházakban

Szerző: | 2015.10.21 | Céghírek, Hírek

A dél-olasz régiók kézműves családi vállalkozásainak összekapcsolását a nemzetközi piacokkal olyan kereskedelemfejlesztési programokkal is segítik, mint amilyen október 22-november 4. között zajlik Magyarországon, az Auchan áruházakban. Az áruházlánc és az Olasz Külkereskedelmi Intézet együttműködésének köszönhetően két héten át közel 30 cég termékei képviselik Campania, Calabria, Puglia és Szicília jellegzetes ízvilágát.

Az ezt megelőző sajtótájékoztatót – amelyen megjelent Maria Assunta Accili nagykövetasszony, Enrico Barbieri, az olasz Külkereskedelmi Intézet budapesti irodájának igazgatója, Benoit Barbault, az Auchan Magyarország Kft. beszerzési igazgatója – október 20-án tartották a Trattoria Pomo D’Oro-ban. Gianni Annoni és Alessandro Manna mesterszakács egy főzőshow keretében mutatta be a régió, és általában az olasz konyha ételeit, amelyek a sikeresen működő olasz éttermeknek köszönhetően nagyon népszerűek nálunk is, de felhívták a figyelmet a kerülendő gyenge utánzatokra. A vásárlók is kedvelik az olasz élelmiszereket: a KSH adatai szerint tavaly 200 millió euró értékben forgalmaztak a hazai üzletek, ez a teljes élelmiszerimport 5 százaléka, a borimportnak viszont 26 százalékát adják az olaszok.

Az ország 19 Auchan áruházában megnyíló Olasz Hetek keretében olyan különleges termékekkel is találkozhatnak a vásárlók, amelyeket eddig a magyar piacra még nem hoztak be: hosszú lejáratú bio gyümölcslevek, különféle borok, ecetek, olajok, kávék, tonhalak, sajtok. Az első négy napban kóstolást is tartanak.