Olaszország a hatodik exportpartnere hazánknak: tavaly 240 millió eurót ért el a kereskedelmi forgalom, és ez 22%-kal haladta meg az előző évi kereskedést. Ezért is fordít kiemelt figyelmet az ICE (Olasz Külkereskedelmi Intézet) arra, hogy a magyar forgalmazók közvetlenül megismerjék az olasz élelmiszeripari termékeket: 240 négyzetméteres standon várják a gasztronómiai vállalkozókat a Sirha kiállításon.

Ennek alkalmából május 6-án sajtótájékoztatót tartott az intézetvezető Marco Bulf a Pomo d’Oro-ban, az eseményen résztvett Maria Assunta Accili nagykövetasszony is.

A kiállításon 11 olasz cég termékei mutatkoznak be az olívaolajtól a kávén és a tésztán át a borokig. Ezek mind négy dél-olasz tartományból (Campania, Calabria, Szicília és Puglia) érkeznek. A régiós kistermelők piacra jutását az olasz kormány anyagilag is segíti, mert csak összefogva, egymást erősítve juthatnak el a világ különböző országaiba. Jelentős fejlődést várnak a borpiacon, amelynek eddig is 46%-át adták az olasz borok.

Maria Assunta Accili nagykövetasszony azért látja a piacbővítés jó terepének Magyarországot, mert Budapest felzárkózott az európai nagyvárosok közé, és a magyar vendégek körében változatlanul népszerű az olasz konyha, az érdeklődésben még lát piaci potenciált. Azzal együtt, hogy a magyar fogyasztók egyre igényesebbek, kifinomult az ízlésük, tehát aki ezen a piacon szeretne megkapaszkodni, annak komoly kihívásokkal kell számolnia.

Marco Bulf a kereskedelmi forgalom további növelésének reményével indokolta, hogy az olasz stand lesz a legnagyobb külföldi kiállítótér a Sirha-n. A látogatók védjegyes, tehát valódi olasz termékekkel találkozhatnak majd három napon keresztül az A pavilon M41-es területén.