Online ajándékutalvány-értékesítés egyszerűen

Szerző: | dec 9, 2020 | Hírek | 0 hozzászólás

Startupokat felvonultató sorozatunkban most a Voucherert mutatjuk be, vagyis az online felületet, amely az éttermi ajándékutalványokat gyűjti egybe, és teszi őket elérhetővé néhány gombnyomással.

A legtöbb étteremben lehet ajándékutalványt vásárolni, és karácsony előtt általában szép forgalmat is produkálnak ezzel. Viszont ezeket az utalványokat többnyire csak az étteremben lehet megvásárolni – nagyon kevés hely árulja az utalványait az interneten.

A Voucherer-szolgáltatást kitaláló Balla Péter úgy gondolta, hogy az online utalványértékesítés elhanyagolása az éttermek és vendéglátóhelyek részéről egy kihagyott ziccer. Az étterembe szóló ajándékutalvány remek ajándék. Ki ne örülne annak, ha elküldik egy remek vacsorára, és még a fogyasztását is kifizetik előre?

Ráadásul ez tipikusan az az ajándék, amit akár az utolsó pillanatban is meg lehet venni – feltéve persze, hogy online kapható, hiszen nem mindenkinek van ideje bemenni érte az étterembe. (Ami jelenleg nem is biztos, hogy egyáltalán nyitva van.)

Papírmunka kipipálva

Az utalványértékesítés nem triviális dolog, különösen akkor, ha mindezt az interneten keresztül szeretnénk bonyolítani. Netes fizetési szolgáltatóval kell szerződni, adózási, könyvelési kérdéseket tisztázni, a NAV elvárásainak megfelelni, a kiadott utalványokat eljuttatni a vásárlónak, aztán valahogy gondoskodni kell arról, hogy egy utalványt csak egyszer lehessen beváltani, és így tovább.

A Voucherer ajándékutalvány-értékesítési platform egyszerű, azonnal használható megoldást nyújt ezekre a problémákra, és lehetővé teszi bármelyik étterem, vendéglátóhely számára, hogy akár holnaptól elkezdje értékesíteni az utalványait az interneten.

A Voucherer abban különbözik a kuponos oldalaktól, hogy teljesen saját felületet ad az éttermeknek, ahol senkivel nem kell versenyezni a vásárlókért. Minden felhasználó kap egy etterem.voucherer.com címen elérhető miniweboldalt, és oda irányíthatja a saját vendégeit, ha ajándékutalványt akarnak vásárolni. Ez a felület – ahogy az utalvány maga is – testre szabható, a brand saját színeit, logóját lehet használni, háttérként pedig saját fényképeket feltenni.

Személyre szabott és egyszerű

A mostani helyzetben, amikor minden pluszbevétel jól jön, tényleg kihagyott ziccer, ha egy étterem nem hirdeti meg a Facebook- és Instagram-követői, hírlevél-feliratkozói körében, hogy „segíts nekünk talpon maradni, ajándékozz éttermi utalványt karácsonyra”. A kiszállításra átállt éttermeknek is kézenfekvő minden rendelés mellé egy kis szórólapot elhelyezni, amin ajándékutalvány vásárlására biztatják a vendéget.

Az utalványok feltöltésekor meg lehet határozni, hogy milyen címleteket kívánunk felajánlani a vásárlóknak, akik egyedi értéket is választhatnak, ha épp 11.111 forintért akarnak vásárolni. A megvásárolt utalványt e-mailben, nyomtatható pdf-formátumban kapja meg a vásárló, egyedi utalványkóddal ellátva. A kód alapján ellenőrzi az étterem az utalvány érvényességét, és egy kattintással rögzíthető is a beváltás a Voucherer által biztosított adminisztrációs rendszerben.

Kitalálói az egész rendszert úgy alkották meg, hogy a használatba vétel a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb legyen a vendéglátóhelyek számára. Biztosítják a bankkártyás fizetési szolgáltatót, akivel a felhasználók közvetlenül szerződnek, de ez is online történik. Adnak egy kész ÁSZF-et, útmutatót a könyveléshez, úgyhogy valóban csak cégadatokra, néhány fotóra és a szövegre van szükség ahhoz, hogy az utalványértékesítés elinduljon.

A rendszer teljesen kétnyelvű, magyarul és angolul is működik, és csak egy webböngésző kell a használatához. Használatba venni ráadásul nem kerül semmibe, csak a ténylegesen eladott utalványok után kell 5% jutalékot fizetni. Kezelni tudják a helyben, az étteremben eladott utalványokat is, és ezek után nem kell jutalékot fizetni.

Részletek a https://voucherer.com oldalon olvashatók, az utalványvásárlást pedig a https://demo.voucherer.com oldalon lehet kipróbálni.

Fotó: Adam Winger/Unsplash