A világ egyik legnagyobb ginfesztiválján mutatkozott be nemrég Magyarország első kézműves ginje, az Opera Gin Budapest.

A londoni Junipalooza szervezői nagy gonddal válogatják meg, hogy ki állíthat ki standdal, így már az is megtiszteltetés, hogy néhány hónappal a hazai debütálás után befogadást nyert az Első Magyar Gin Manufaktúra terméke. A fesztiválon kapott pozitív szakmai és fogyasztói visszajelzések pedig megerősítették a csapatot abban, hogy nemzetközi szinten is van keresnivalója a kelet-európai régióban úttörőnek számító vállalkozásuknak.

A londoni Junipalooza immár hatodik éve színtere a gin-készítők és a gin-rajongók találkozásának. A június 8-9. között megrendezett esemény hamar a legfontosabb megmérettetéssé nőtte ki magát a ginfőzdék között. Más kiállításoktól eltérően ugyanis nem rendeznek versenyt, nem adnak át díjakat és érdemérmeket. A Junipalooza elismertségét az adja, hogy a szervezők előzetesen zsűrizik a kiállítani szándékozókat, és bátran utasítják vissza az általuk vitatott minőségű főzeteket, márkától és hírnévtől függetlenül, ezzel nem ritkán komoly vitát kiváltva a szakmában. A Junipalooza szervezőinek hitelessége azonban nem inog meg, Gin Foundry nevű blogjuk nem véletlenül a legismertebb médium a szakmában. A ginek világában betöltött szerepüket jól jelzi az is, hogy a Magyarországon még alig ismert, prémium tonik gyártók is sorban állnak azért, hogy szponzorálják a Junipalooza fesztivált, ingyen biztosítva a koktélok egyik legfontosabb összetevőjét.

A kiválasztott több mint 60 főzde mintegy 200 gin márkája között idén egy magyar is feltűnt – az Első Magyar Gin Manufaktúra által készített Opera Gin Budapest. Dámosy Bálint, a manufaktúra alapítója és Varsányi Ferenc bartender, az Opera Gin márkanagykövete képviselték a Junipalooza „Newcomers Zone”, azaz újonc zónájában debütáló brandet. A fesztiválon való részvétel mellett esténként közismert londoni bárokban tartottak Opera alapú koktélokból, úgy nevezett „guest shift” eseményeken.