Összeolvad a magyar és a cseh ételmentő platform

Szerző: | 2022.12.14 | Hírek

A hazai alapítású Munch összeolvadt Csehország legnagyobb ételmentő platformjával, hogy együtt tudjanak fellépni a napjainkra égetővé vált probléma, az ételpazarlás ellen.

A régió két legnagyobb élelmiszer-pazarlás ellen küzdő startupja 2022 novemberében egyesült. A cseh alapítású Nesnězeno csatlakozik a magyar Munch platformhoz, így a két alkalmazás segítségével már több mint 2000 partner és közel 700 ezer applikációletöltő menthet ételt.

Közleményükben azt írják, az élelmiszerek ára hazánkban 43,8 százalékkal emelkedett a tavalyi árhoz képest, miközben továbbra is rengeteg jó minőségű ételt dobunk ki. A jelenlegi inflációs környezetben az ételmentő platformok által kínált megoldás mindenki számára értékes lehet, hiszen a megemelkedett árak miatt a vendéglátóhelyek és a vásárlók is nehézségekkel szembesülnek. A Munch ebben hatékonyan segít: független vendéglátóhelyek és nemzetközi élelmiszerláncok 40-70 százalékos kedvezménnyel feltölthetik a jó minőségű megmaradt ételeiket, akár, ha napi egy csomagról, vagy több százról is van szó. Ezeket a csomagokat a vásárlók online lefoglalják, kifizetik, majd a megadott idősávban személyesen átveszik.

Éttermek, pékségek, boltok és szállodák a Munchon keresztül kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket

A Munchon keresztül eddig több mint 300 millió forintot spóroltak meg a vásárlók, ami egy átlagos “muncholó” számára havonta 20-30 ezer forintot is jelenthet a platform számításai szerint. Az elérhető partnerek száma pedig folyamatosan növekszik, a 750 vendéglátóhely, üzlet között már olyanokat is találhatunk, mint a SPAR, a Starbucks, a Lipóti pékség, vagy a KIOSK Budapest. Ez a növekedés a megmentett ételcsomagok számán is meglátszódik, hiszen az elmúlt négy hónapban a havi munchok száma több mint a kétszeresére nőtt, így a két platform közösen már közel 550 ezer csomagot adott el – közölték.

Perepelica Kirill

“A Munch ambíciói globálisak; a sikeres hazai terjeszkedés után a következő lépés, hogy nemzetközileg terjeszkedjünk, így folyamatosan figyeljük a külföldi piacra lépés lehetőségeit. A Nesnězeno az ételmentő platformok közül kiemelkedik márkaismertség és partnerhálózat szempontjából. Ezért kerestük meg a Nesnězeno társalapítóját és pár személyes beszélgetés után hamar kiderült, hogy hasonló értékrenddel és célokkal rendelkezünk; ezért mostantól közösen dolgozunk azon, hogy létrehozzunk minden régiós nagyvárosban ételmentő közösségeket” – mondja Perepelica Kirill, a Munch társalapítója.

A Munch az ételmentésen kívül a társadalmi felelősségvállalásban is szerepet vállal, a MunCharity karácsonyi programjában bárki meghívhat egy nélkülözőt egy adag ételre, amit az Élelmiszerbank segítségével juttatnak el.
_________________________________
Forrás: sajtóközlemény
Fotók: Munch