Számos versenyt szervez a Magyar Cukrász Ipartestület, és új honlapot is indít a minőségi, kézműves cukrásztermékek promóciójának, valamint a fiatal szakemberek motivációjának erősítése érdekében.

A Magyar Cukrász Ipartestület idénre is meghirdette a „Magyarország Tortája” versenyt, amelyre új, kreatív, elsősorban magyaros ízvilágú, az augusztus 20-i ünnephez köthető recepteket várnak. Azonban a szokásosnál korábbra tették a nevezési határidőt, így február 29-ig várják a jelentkezéseket.

Az első zsűrizési körből 10 torta jut tovább a következő fordulókba. Ezek kiválasztását a BaGaTech Sütőipari, Cukrászati és Gasztrotechnikai Szakkiállítás szakmai napjain március 10-11-én tartják. A zsűrizés élőben, a szakmai közönség előtt zajlik. Minden nevezett torta vitrinekben ki lesz állítva, a versenyzők és a látogatók is láthatják őket és hallhatják a versenymunkák értékelését. A bírálatkor a torták nevezői sem a zsűri, sem a közönség előtt nem ismertek, a készítők nevét csak az értékelés után, beleegyezésükkel hozzák nyilvánosságra.

Ugyancsak a márciusi BaGaTech lesz a helyszíne annak a felnőtteknek és tanulóknak meghirdetett cukrászati termékversenynek, amelyet Pataki János, az ipartestület 2014-ben elhunyt elnöke tiszteletére rendeznek március 10-én. A verseny a cukrászok képességeinek és teljesítményeinek, valamint a cukrászművészet újdonságainak széleskörű, nyilvános bemutatása, célja, hogy új ötletek segítségével lendületet adjon a fiatal cukrász generációnak. Erre legkésőbb február 26-ig jelentkezhetnek az érdeklődők.

A Magyar Cukrász Ipartestület egy teljesen új, információs honlapot hozott létre (www.sutichef.hu), melynek célja egyrészt a minőségi, kézműves, egészséges, a magyar hagyományt őrző cukrásztermékek népszerűsítése a lakosság körében, másrészt pedig a cukrászatok szakmai támogatása, hogy a minőséget kereső fogyasztói igényeknek meg tudjanak felelni.

A célközönséget a civil érdeklődők, a fiatal, pályakezdő cukrászok adják, valamint a nehezebb helyzetben lévő, termékfejlesztésre és marketingre önerőből költeni nem tudó cukrászatok. Az ipartestület azzal indokolta az elsősorban a közönségnek szóló honlap elindítását, hogy Magyarországon jelenleg a lakosság rendkívül árérzékeny, és hajlamos a silányabb minőségű cukrászati termékeket megvásárolni. Ezek sokszor egészségtelenek, ráadásul versenyhátrányba hozzák a minőségi, kézműves termékeket előállító cukrászatokat.

Az információs honlapon a hagyományőrző termékek népszerűsítése mellett szakmai újdonságokat, recepteket osztanak meg, kézműves cukrászatokat mutatnak be, gasztro-kulturális információkat tesznek közzé. A látogatottság növelésével az ipartestület képes lesz egy társadalmilag elismert védjegyrendszer bevezetésére, amivel a kézműves, minőségi cukrászatokat lehet promótálni.

A szakmai információk közlését az is indokolja, hogy jelenleg ma Magyarországon egyszerre van cukrászból túlképzés és szakemberhiány. Ez annak (is) köszönhető, hogy a cukrászként végzett fiatalok 80%-a két éven belül pályaelhagyóvá válik, aminek oka a pályaorientációs rendszer hiánya. A cukrásznak jelentkező tanulók nincsenek tisztában a szakma nehézségeivel – és sok esetben a lehetőségeivel sem – , nem kellően motiváltak, amit tovább ront a szakképzés sok esetben gyenge színvonala. A honlap célja ezért a kellő motiváció és az orientáció kialakítása is, a szakma rejtelmeinek és szépségeinek hiteles bemutatásával, valamint tanácsadás és továbbképzés. Emellett a kézműves termékek és cukrászatok bemutatásával, a „Magyarország Tortája” és az „Év Fagylaltja” versenyekhez hasonló kampányokkal, a közösségi marketing eszközeivel élve szeretnék segíteni a válságból és a versenyhátrányból fakadóan nehezebb helyzetben lévő, főleg vidéki cukrászatokat.