Villányban a közösségi összefogás jegyében a piaci trendekhez igazodva a termelők olyan bort alkottak, amely a borvidék könnyed, mosolygós arcát mutatja meg a közönségnek.

A REDy, a Villányi borvidék legújabb, „Y” generációs közösségi bisztróbora, amely nem csak könnyed és vidám, de gyümölcsös, fiatalos, bulis, kedves, pimasz, vagány és izgalmas egyben. Nem akar több lenni, mint ami, de kevesebb sem. Pont olyan, mint a készítői, a fiatal és örökifjú villányi borászok, akik  szeretnek és tudnak is bulizni, ezért megalkották a tökéletes bulibort, a REDy-t.

A bor, amelyet kezdetben 10 pincészet állít elő, azonos márkanévvel, játékos közös címkével kerül forgalomba. Míg a másik borvidéki márka, a Villányi Franc a borban komolyabb elmélyülést kereső fogyasztókat célozza, ez a bor a laza beszélgetések, bulik társa lesz.

A „Villány vidám arcát” felvillantó REDy egy portugieser alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek még a blauburger, zweigelt, kékfrankos, kadarka és más Villányban honos fajták. Az alkotók elképzelése szerint illatában elsődlegesek a piros- és feketebogyós gyümölcsök, amelyet enyhe hordóhasználatra utaló fűszeres aromák egészíthetnek ki. Kortyban a lendületes, gyümölcsös, primer ízek dominálnak.

A REDy termelő pincészetek: Bock Pincészet, Csányi Pincészet, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Maczkó Pincészet, Mokos Családi Pincészet, Ősi Pincészet, Polgár Pincészet, Szemes Pincészet, Tiffán Ede és Zsolt Pincészete, Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet.

Az új termékkel legelőször április 7-én a pécsi Zsolnay Negyedben, a Portugieser du Monde nemzetközi borversenyt kísérő kóstolófesztiválon találkozhatnak az érdeklődők. Ezzel egy időben a VinCE Budapest rendezvényen a “Villány két arca” workshop keretében mutatják be, de hivatalos premiere a májusi budapesti Gourmet Fesztiválon lesz.