Az örökös magyar bajnok sommelier új kihívásokat keresett.

„Olyan minőségi magyar családi márka létrehozását terveztem, amelynek égisze alatt nem csupán a vendéglátásban és otthon használt prémium, kézzel készült kötényeket, sommelier kendőket tervezzük és gyártjuk, hanem az évek alatt a borászatoknak nyújtott tanácsadói tevékenységemet immáron saját borcsaládunk kialakításánál is kamatoztatni tudom.” – mondja Szik Mátyás, az SZMsommelier márka tulajdonosa.

Az SZMsommelier borok célja 1-1 borvidékről, több borászat tételéből készülő házasítások által egy, a borkedvelők és a szakma által is kedvelt, egyensúlyos, könnyen fogyasztható és a gasztronómiában is széleskörűen felhasználható borok megalkotása volt.

A most bemutatkozó borcsalád, egy egyensúlyos és összetett, ugyanakkor könnyű fehér bort, üdítő és gyümölcsös légies rozét, valamint egy komplex szekszárdi vörös házasítást és egy modern, feszes, de nagyon elegáns 5 puttonyos aszút foglal magában. A fehér és rozé borokon keresztül a Mátrai borvidékre, míg a vörös házasítással Szekszárdra, az aszúval pedig Tokajba kalauzol bennünket a szakember.

„A legfontosabb a borkedvelők ízlésének szem előtt tartása, valamint, hogy a megálmodott cuvée-k az otthoni gasztronómiában és a professzionális vendéglátásban is széleskörűen felhasználhatók legyenek.” – teszi hozzá Szik Mátyás.

Az SZMSsommelier márka logója a sommelier hivatásra, a vendéglátással való kapcsolatra utal és nem utolsósorban a Háromszoros Magyar Bajnok Sommelier és gyermekeinek monogramja ihlette.

 

Szik Mátyás 2014 és 2015 után, 2016-ban harmadszor is sommelier magyar bajnoki címet nyert, ezzel három évtized alatt – máig összesen a harmadik – örökös magyar bajnok sommelier-vé vált. Ezt a tudást tovább bővítve, rengeteg tanulás és nemzetközi környezetben szerzett munkatapasztalat után 2017-ben vehetett részt a Best Young Sommelier of the Word versenyen.

2018-tól kezdve a Court of Masters sommelier programba kerülve először az első Introductory (2018), majd a második Certified Sommelier (2019) szintet is sikeresen teljesítette.

A Four Seasons Hotel Gresham Palace beverage manager és head sommelier pozíciójában szerzett tudását és tapasztalatait 2017-től trénerként és szaktanácsadóként kamatoztatta. Célja – a magyar borászatokkal, éttermekkel és hotelekkel közösen – a hazai minőségi vendéglátás fejlesztése.